دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت‌وگو با آنا عنوان شد؛

تأثیر آلودگی هوا بر جنین و مادران باردار

تأثیر آلودگی هوا بر جنین و مادران باردار
متخصص زنان، زایمان و نازایی گفت: آلودگی هوا می‌تواند موجب افزایش فشار خون برای مادران باردار شود و افرادی که درگیر بیماری زمینه‌ای هستند آلودگی هوا بر جنین آنها تأثیر دارد.
کد خبر : 890668

مهشید کریمی متخصص زنان، زایمان و نازایی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سلامت خبرگزاری آنا گفت: تحقیقات نشان داده است که آلودگی هوا بر سلامتی جنین تأثیر بسزایی دارد و ذراتی همچون دی اکسید کربن و ریزآلاینده‌ها بر قدرت تنفس جنین مؤثر هستند و اجازه نمی‌دهند اکسیژن کافی به قلب جنین برسد از این رو حضور مادر در فضا‌های پرآلاینده مانند حضور در بازار، فضای کار و فضای بیرون از خانه باعث تشدید این موضوع می‌‌شود.

وی افزود: آلودگی هوا می‌تواند موجب افزایش فشار خون برای مادران باردار شود و افرادی که درگیر بیماری زمینه‌ای هستند، آلودگی هوا تأثیر بیشتری بر جنین آن‌ها دارد.  

این متخصص زنان، زایمان و نازایی با بیان اینکه آلودگی هوا نیز همچون دود سیگار برای بانوان باردار به‌شدت تاثیر خطرناک است، گفت:  آلودگی هوابر ریه، قلب تاثیرگذار است، همچنین در دیواره عروق التهاب ایجاد می‌کنند و باعث می‌شود انتقال اکسیژن به‌خوبی انجام نشود در نتیجه احتمال سقط جنین افزایش می‌یابد.

وی گفت: همچنین آلودگی هوا و ذرات معلق ریز می‌تواند باعث ناباروری و تاثیر مستقیم در قدرت باروری خانم‌ها و همچنین عقیمی مردان شود.

این پزشک متخصص اعلام کرد: متخصصان بر این باورند که آنتی اکسیدان‌ها و شبه ویتامینی به نام کیوتن برای جلوگیری از انتقال بیماری به جنین مفید و حائز اهمیت است و دارو‌ها و غذا‌هایی که دارای این موارد هستند را توصیه می‌کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته