اعلام ۳ فرودگاه برتر کشور در پایش کیفیت خدمات فرودگاهی
به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت راه و شهرسازی، فرودگاه بینالمللی "شهید بهشتی" اصفهان با شاخص رضایت ۷۷.۴ درصدی در آذرماه به عنوان فرودگاه برتر، فرودگاه بینالمللی "شهید مدنی" تبریز با شاخص رضایت ۷۵.۹ درصدی بهعنوان فرودگاه دوم و فرودگاه بین المللی "آیتالله دستغیب" شیراز با شاخص رضایت ۷۴.۲ به عنوان فرودگاه سوم کشور در طرح جامع نظرسنجی و پایش کیفیت خدمات فرودگاهی معرفی شدند.
گزارش شاخص رضایت فرودگاههای کشور در طرح جامع نظرسنجی و پایش خدمات فرودگاهی آبان ماه ۱۴۰۲ در حالی است که شاخص رضایت فرودگاههای اصفهان، تبریز و شیراز به ترتیب ۷۵.۱، ۷۵.۲ و ۷۰.۳ بوده است.
فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان موفق شد پس از ۲ ماه که عنوان فرودگاه برتر کشور در اختیار فرودگاه تبریز بود، بار دیگر در جایگاه فرودگاه نخست کشور قرار گیرد. شایان ذکر است از ابتدای اجرای طرح جامع سنجش و پایش کیفیت خدمات فرودگاهی، فقط فرودگاههای اصفهان و تبریز موفق شدهاند جایگاه نخست را تصاحب کنند.
فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز که در ۲ ماه گذشته، در جایگاه نخست فرودگاههای بینالمللی کشور قرار داشت، در آذر ماه جایگاه دوم فرودگاههای منتخب طرح جامع پایش کیفیت خدمات فرودگاهی را به خود اختصاص داد.
فرودگاه بینالمللی شهید دستغیب شیراز که در سه ماه گذشته از جمع سه فرودگاه برتر کشور دور مانده بود، در آذر ماه موفق شد بار دیگر در میان فرودگاههای برتر کشور قرار گیرد.
در همین راستا، فرودگاه بندرعباس با میانگین شاخص رضایت ۷۳.۲ چهارم شد؛ فرودگاه مهرآباد با رسیدن به شاخص رضایت ۶۹.۲ درصد در جایگاه پنجم قرار گرفت و فرودگاه یزد با ثبت میانگین شاخص رضایت ۶۸.۷ درصد، ششم شد.
فرودگاههای مشهد، زاهدان و اهواز نیز به ترتیب، با میانگین شاخص رضایت ۶۶.۲، ۶۴.۶ و ۶۱ درصد در ردههای هفتم تا نهم قرار گرفتند.
این در حالی است که میانگین شاخص رضایت فرودگاههای کل کشور در آبان ماه ۶۹.۸ درصد ثبت شد.
در آذر ماه، ۳۱۷ هزار و ۲۳۷ بازخورد از درگاههای مختلف سامانه جامع سنجش و پایش کیفیت خدمات فرودگاهی گردآوری شد که نظرات ۱۷۳ هزار و ۶۲۱ نفر، حکایت از آن داشت که در این ماه، معادل ۵۴.۷ درصد کل مسافران و مستقبلین از خدمات فرودگاههای منتخب طرح رضایت کامل داشته اند.
در آذر ماه ۱۴۰۲، همانند ماه گذشته، بیشترین میزان رضایت مسافران و مستقبلین از تسهیلات و خدمات ارائه شده در فرودگاههای کشور با شاخص رضایت ۷۴.۵ درصد، مربوط به نمازخانهها بوده است.
در آذر ماه ۱۴۰۲، فرودگاههای بینالمللی کشور در روزهای شنبه با رسیدن به میانگین شاخص رضایت ۷۱.۷ درصد، الگوی بازخورد را سبز کردند.
انتهای پیام/