دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 دی 1402 - 10:05

دانشگاه آزاد اشکذر در مسیر درآمدزایی؛ از نیروگاه خورشیدی تا پرورش قارچ

دانشگاه آزاد اشکذر در مسیر درآمدزایی؛ از نیروگاه خورشیدی تا پرورش قارچ
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد از طرح‌های درآمدزایی این دانشگاه شامل نیروگاه خورشیدی و کارگاه پرورش قارچ بازدید کرد.
کد خبر : 890561

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدرضا دهقانی اشکذری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد با سفر به شهرستان اشکذر در مراسم یادبود شهید مهدی فتوحی اردکانی تنها دانشجوی شهید مدافع امنیت دانشگاه آزاد اسلامی واحد اشکذر شرکت و از طرح‌های درآمدزایی این واحد دانشگاهی شامل نیروگاه خورشیدی و کارگاه پرورش قارچ بازدید کرد.

نیروگاه خورشیدی ۱۰۰ کیلوواتی نخستین طرح درآمدزایی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اشکذر بوده که برای ایجاد منابع مالی و جذب درآمد‌های غیرشهریه‌ای سال گذشته همزمان با شروع سال تحصیلی به بهره‌برداری رسیده است.

دانشگاه آزاد اشکذر در مسیر طرح‌های درآمدزایی غیرشهریه‌ای/ از نیروگاه خورشیدی تا کارگاه پرورش قارچ

کارگاه پرورش قارچ نیز از دیگر طرح‌های درآمدزایی غیرشهریه‌ای واحد اشکذر است که برای دومین‌بار و زیرنظر سمانه صدیقی خویدک عضو هیئت علمی گروه زیست‌شناسی ایجاد شده و دانشجویان زیست‌شناسی ورودی ۹۹ کنار دروس تئوری میکروب‌شناسی مواد غذایی و قارچ‌شناسی، اقدام به کشت و پرورش قارچ خوراکی کردند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد و همراهان همچنین از محل برگزاری امتحانات پایان ترم نیمسال نخست سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ که در سالن تربیت‌بدنی و دانشکده تحصیلات تکمیلی در حال برگزاری است بازدید کردند.

دانشگاه آزاد اشکذر در مسیر طرح‌های درآمدزایی غیرشهریه‌ای/ از نیروگاه خورشیدی تا کارگاه پرورش قارچ

این امتحانات به مدت دوهفته و در چهار نوبت ۸ و ۱۰:۳۰ و ۱۳ و ۱۵ برگزار می‌شود.

استخر پرورش ماهی نیز از دیگر طرح‌های درآمدزایی غیرشهریه‌ای دانشگاه آزاد اسلامی واحد اشکذر است که سال گذشته مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته