دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت‌وگو با آنا مطرح شد؛

استفاده از دانش فنی استادان در حل مسئله و جامعه‌پذیری دانشگاه

استفاده از دانش فنی استادان در حل مسئله و جامعه‌پذیری دانشگاه
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی گفت: در طرح تابش این دانشگاه استفاده از دانش فنی استادان در راستای حل مسئله و جامعه‌پذیری دانشگاه انجام می‌شود.
کد خبر : 890288

مرتضی قاسمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی و واحد اراک با بیان اینکه نمایشگاه روایت تحول در راستای سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد با پنج چرخش تحول‌آفرین در حوزه‌های آموزشی، فرهنگی، پژوهشی، نوآوری و اداری‌مالی برگزار شده است در گفت‌وگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، اظهار کرد: این نمایشگاه بر سند تحول و تعالی، محور‌های لحاظ‌ شده و بسته و راه‌کنش‌های تأمین‌شده در این دانشگاه تأکید دارد.

وی با بیان اینکه داشتن یک برنامه استراتژیک لازمه کار هر سازمان است، عنوان کرد: در کنار داشتن برنامه استراتژیک برای تمام واحد‌های دانشگاهی باید برنامه عملیاتی یک‌ساله نیز در نظر گرفته شود تا بر مشکلات فائق بیایند و در راستای پنج چرخش تحول حرکت خاص خود را انجام دهند.

مهارتی‌شدن رشته‌ها باید در دستور کار قرار بگیرد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی با اشاره به طرح پویش ادامه داد: یکی از اقدامات و تحولاتی که باید در سطح دانشگاه بر اساس سند تحول و تعالی آموزش عالی صورت بگیرد، موضوع مهارتی‌شدن رشته‌هاست. مهارتی‌شدن رشته‌ها در چند قالب از جمله دانشکده مهارتی در محل صنعت، ایجاد مرکز کاربنیان در دانشگاه، تعریف کارآموزی و کارورزی در عرصه فنی و غیرفنی، حضور دانشجویان در محل کار، قرار می‌گیرد.

قاسمی با اشاره به اینکه دو طرح پویش داخلی و خارجی در دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد، اظهار کرد: در طرح پویش داخلی از امکانات دانشگاه آزاد در قسمت‌های مختلف با توجه به نیاز دانشگاه برای دانشجویان استفاده می‌شود.

باید یک تعامل سه‌جانبه بین دانشجو، صنعت و دانشگاه برقرار شود

وی با بیان اینکه در دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی با صنایع مختلف در راستای طرح پویش خارجی مذاکراتی انجام شده است، ادامه داد: دانشجویان با آمدن به صنایع مختلف می‌توانند دوره کارآموزی خود را بگذرانند، در واقع، باید یک تعامل سه‌جانبه بین دانشجو، صنعت و دانشگاه برقرار شود. برای مثال در شرکت آلومینیوم ۴۵ رشته مطرح شده است که به طرح پویش نیاز دارند.

استفاده از تجهیزات آزمایشگاهی در طرح رویش دانشگاه آزاد اسلامی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک علاوه‌بر طرح پویش به طرح پایش، تابش و رویش هم اشاره کرد و ادامه داد: طرح تابش به معنای استفاده دانش فنی استادان در جهت حل مسئله و جامعه‌پذیری دانشگاه است.

قاسمی با بیان اینکه طرح تابش اجرایی شده و دانش فنی اساتید در اختیار صنایع و سازمان‌های مختلف قرار گرفته است، یادآور شد: طرح رویش و تابش استفاده از تجهیزات و امکانات کارگاهی و آزمایشگاهی است که در اختیار افراد و سازمان‌های مختلف قرار می‌گیرد تا کارآفرینی کنیم و یک کسب درآمد برای دانشگاه از طریق دانشجویان و اعضای هیئت‌علمی ایجاد شود. برگزاری رویدادها، استارت‌آپ‌ها و مسائل کارآفرینی در طرح تابش قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته