دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
یک پژوهشگر بررسی کرد؛

اخبار جعلی رسانه‌های غرب در مقابله با طوفان‌الاقصی و تاب‌آوری اجتماعی ملت غزه

اخبار جعلی رسانه‌های غرب در مقابله با طوفان‌الاقصی و تاب‌آوری اجتماعی ملت غزه
پژوهشگر مدیریت رسانه‌ای با توجه به جریان‌سازی رسانه‌ای غرب و طرفداری آنها از صهیونیست‌ها معتقد است که رسانه‌های جهان سلطه با استفاده از فراتاکتیک «بازنمایی صفر»، حقایق میدانی نبرد غزه را کتمان یا تحریف می‌کند.
کد خبر : 890172

به گزارش گروه پژوهش و دانش خبرگزاری علم و فناوری آنا، هشتمین دور از مجموعه پانل‌های تخصصی همایش بین‌المللی طوفان‌الاقصی با عنوان تاب‌آوری و هدایت افکارعمومی، در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند برگزار شد.

به گفته حمیدرضا حسینی دانا مدیر گروه پژوهشی پدافند رسانه‌ای واحد دماوند؛ بیش از 30 پروژۀ تحقیقاتی مرتبط با موضوع همایش با تأکید بر رویکرد مسأله محوری و حل مسأله و همچنین حمایت اساتید منتور در این گروه پژوهشی تدارک دیده شده و نتایج آنها به تدریج در قالب نشست های تخصصی ارائه می‌شود.

یکی از سخنرانی‌های پژوهشی این نشست با عنوان «اخبارجعلی رسانه‌های غرب در مقابله با طوفان‌الاقصی و تاب‌آوری اجتماعی ملت غزه» توسط اسماعیل اسفندیار، پژوهشگر مدیریت رسانه‌ای ارائه شد.

این پژوهشگر با اشاره به جریان‌سازی رسانه‌ای غرب و طرفداری آنها از صهیونیست‌ها معتقد است که رسانه‌های جهان سلطه با استفاده از فراتاکتیک «بازنمایی صفر»، حقایق میدانی نبرد غزه را کتمان یا تحریف می‌کند.

وی با ذکر مصادیقی از این نوع پوشش خبری، تاب‌آوری اجتماعی فلسطینیان را عامل سردرگمی رسانه‌های غربی دانسته و نقش آن را در مدیریت بحران های اجتماعی، مهم دانسته است.

اسفندیار پس از انجام تحلیل‌های فوق و تقسیم کردن تاریخ ارتباطات به قبل و پس از طوفان الاقصی معتقد است که این نبرد از میدان های سخت به عرصۀ رسانه ای کشیده شده و رسانه های بزرگ صهیونیستی به طور دائم درحال دروغ گویی و تحریک احساسات افکارعمومی هستند. لذا پیشنهاد می‌کند که جبهۀ مقاومت با تشکیل مجمع رسانه ای مشترک، خود را برای جنگ در میدان افکارعمومی تقویت کنند و تاب آوری اجتماعی مردم را افزایش دهند

در پایان حسینی دانا خاطرنشان کرد که با دریافت نتایج تحقیقات سایر پژوهشگران همکار، نشست‌های بعدی در هفته‌های آتی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته