دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
با همکاری داشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود؛

همایش بین المللی مدیریت، حسابداری و اقتصاد در توسعه پایدار

همایش بین المللی مدیریت، حسابداری و اقتصاد در توسعه پایدار
ششمین همایش بین المللی مدیریت، حسابداری و اقتصاد در توسعه پایدار ۲۲ دی‌ماه با همکاری داشگاه آزاد اسلامی در مشهد مقدس برگزار می‌شود.
کد خبر : 890142

به گزارش خبرنگار گروه پژوهش و دانش خبرگزاری علم و فناوری آنا، توسعه پایدار نیازمند یافتن رویکرد‌های جدید برای اقتصاد است، هم از جهت تولید و هم از سویه مصرف. در اقتصاد صنعتی، معیار موفقیت فقط و فقط میزان تولید و سود بود. 
از نزدیک پنج دهه پیش که کره زمین در سراشیبی ویران سازی محیط‌زیست از سوی صنعت قرار گرفت. اندیشمندانی با نگاه انتقادی به گذشته نگریستند، تا راه‌هایی برای مصرف بهینه منابع و تولید کم‌تر ضایعات بیابند.
این اندیشمندان در پهنه‌های گوناگون به اندیشه پرداختند؛ اقتصاد، مدیریت، مهندسی و دیگر. آن‌ها در تکاپوی مبارزه با آلودگی به اصلاح الگو‌هایی نیاز داشتند تا فرآیند‌های تازه تولید، از مواد قابل بازیافت بیشتر استفاده و میزان اجزای بازیافتی را در تولید بالا ببرند.

این امر ممکن نیست مگر با تغییر نگاه ریشه‌ای در اقتصاد و مدیریت بر پایه توسعه پایدار. در الگو توسعه پایدار مدیریت و اقتصاد از سویه تاثیر بر فرآیند‌های طبیعی (محیط زیست و زیست انسانی) مورد ارزیابی قرار می‌گیرند تا بتوانند آسیب را به حداقل برسانند.

در این راستا شماری از دانشگاه‌ها از جمله دانشگاه آزاد اسلامی همت به برپایی ششمین همایش بین المللی مدیریت، حسابداری و اقتصاد در توسعه پایدار کرده‌اند.

همایش بین المللی مدیریت، حسابداری و اقتصاد در توسعه پایدار

این همایش بنا دارد، در راستای توسعه پایدار میزبان پژوهشگران باشد و در جهت بیان و انتشار دستاورد‌های نوین آن‌ها در حوزه مدیریت، حسابداری و اقتصاد بگوشد.

مهم‌ترین محورهای همایش

  • مدیریت اقتصادو اقتصاد مقاومتی
  • اقتصاد و تجارت الکترونیک
  • اقتصاد انرژی
  • اقتصاد محیط زیست
  • رویکرد‌های نوین در اقتصاد جهانی
  • مدیریت استراتژیک
  • مدیریت تکنولوژی
  • حاکمیت شرعی

ششمین همایش بین المللی مدیریت، حسابداری و اقتصاد در توسعه پایدار روز جمعه، ۲۲ دی، ۱۴۰۲ در مشهد مقدس برگزار می‌شود.

پژوهشگران، استادان دانشگاه و کلیه علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات تکمیلی می‌توانند به این نشانی مراجعه کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته