دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
سخنگوی کمیته ملی المپیک:

جلسه آینده درباره پاداش‌ها حرف می‌زنیم/ بین ۱۵ تا ۱۶ رشته و تا ۳۵ نفر سهمیه پاریس خواهیم داشت

جلسه آینده درباره پاداش‌ها حرف می‌زنیم  بین ۱۵ تا ۱۶ رشته و تا ۳۵ نفر سهمیه پاریس خواهیم داشت
دبیر کل کمیته ملی المپیک گفت: بین ۱۵ تا ۱۶ رشته و بین ۳۵ نفر کسب سهمیه خواهیم داشت.
کد خبر : 889920

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، سیدمناف هاشمی، دبیر کل کمیته ملی المپیک در پایان سی‌ویکمین نشست هیات اجرایی که صبح امروز با حضور کلیه اعضا برگزار شد، اظهار کرد: ۳ دستور رسمی داشتیم و یکی، ۲ تا دستور خارج از رسمی که بحث کنیم و به تصمیم برسیم که فرصت نکردیم. جلسه فوق‌العاده‌ای را باید تا هفته آتی یا هفته بعدش داشته باشیم، چون ۲ تا از مسائل مهم را از ساعت ۶:۳۰ صبح نتوانستیم به علت تداخل با مجمع پارالمپیک مصوب کنیم. 

وی افزود: موضوع کاروان ۲۰۲۴ پاریس اولین بحث ماست که گزارش مفصلی را به اعضای هیات دادم. اقدامات، پی‌گیری‌ها و جلسات اخیر ۳ و ۶ ماه گذشته را به شکل خاص ارائه کردیم. کسب سهمیه‌ها ۹ ماه است شروع شده و حوزه بین‌الملل هم از حضور بالغ بر ۲۰۰ کشور، ۲۸ + ۴ رشته و ... گزارشی دادند. با پیش‌بینی‌های مرکز نظارت و پی‌گیری‌ها با فدراسیون‌ها، ۱۶ فدراسیون را پیش‌بینی کسب سهمیه می‌کنیم. رشته‌های اصلی ما همین هستند؛ کشتی، وزنه‌برداری، تکواندو، قایق‌رانی، دوچرخه‌سواری، شمشیربازی و ... حتی والیبال که مختصر هم احتمالش هست، پیش‌بینی شده. تا تیرماه و قبل از مرداد شانس کسب سهمیه داریم، ولی فعلا ۱۱ سهمیه کسب کردیم. 

وی درباره حمایت از فدراسیون‌ها تصریح کرد: بسته حمایتی کمیته با نظارت مرکز نظارت، پرداخت‌های بودجه، متمم مصوب‌شده و حمایت‌های خاص بحث اعزام و اردو‌ها در دستور کار ما بوده. بعد از جلسه امروز کمیته پارالمپیک، مصوبات را اعلام رسمی می‌کنیم. برخی فدراسیون‌ها باید تلاش بیش‌تری داشته باشند و حمایت وزارت ورزش و جوانان و سازمان برنامه را داریم. 

دبیرکل کمیته ملی المپیک درباره پیش بینی اش از کسب سهمیه‌ها و نفرات اعزامی گفت: رقابت سنگینی را پیش رو داریم و وایلدکارت برای برخی رشته‌هاست. بین ۱۵ تا ۱۶ رشته و بین ۳۵ نفر کسب سهمیه خواهیم داشت. اگر والیبال کسب سهمیه کند، ۱۲ نفر به کادرمان اضافه می‌شوند. کاروان کیفی‌تر و جمع‌وجورتری داریم و امیدواریم جایگاه مدالی ۲۰۲۰ را حفظ کنیم.

هاشمی با اشاره به درخواست باران چشمه در هیات اجرایی گفت: رئیس فدراسیون زورخانه‌ای درخواست و گزارشی به هیات اجرایی داشت. یکی از دستورات هیات اجرایی این بوده که یک رئیس فدراسیون ارائه گزارش بدهند. باران‌چشمه درخواست کمک و افزایش بودجه را داشت که مدنظر قرار گرفت. 

دبیرکل کمیته ملی المپیک درباره اینکه قرار بود درباره پاداش مدال المپیک هیات اجرایی تصمیم بگیرد، گفت: درباره پاداش‌ها باید بگوییم که از دستور خارج شده و فعلا نرسیده، شاید هر گونه رقمی ایجاد شائبه کند که جلسه آینده درباره‌اش حرف می‌زنیم. ۶ ماه قبل از بازی‌های المپیک امیدوارم بتوانیم درباره پاداش‌های کل تیم‌های اعزامی خبر‌های خوبی بدهیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته