دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 دی 1402 - 17:21

دادگاه لاهه بررسی شکایت از اسرائیل را آغاز می‌کند

دادگاه لاهه بررسی شکایت از اسرائیل را آغاز می‌کند
دیوان دادگستری بین‌المللی پنجشنبه و جمعه به اتهام ارتکاب نسل‌کشی فلسطینیان مظلوم در غزه، شکایت از اسرائیل را بررسی می‌کند.
کد خبر : 889852

به گزارش گروه سیاست و جهان خبرگزاری علم و فناوری آنا، دیوان دادگستری بین‌المللی (ICJ) امروز دوشنبه اعلام کرد که شکایت آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی درباره نسل‌کشی علیه مردم فلسطین در نوار غزه را در ۱۱ و ۱۲ ژانویه (پنجشنبه و جمعه هفته جاری، ۲۱ و ۲۲ دی) بررسی خواهد کرد.

در بیانیه صادره از سوی دیوان دادگستری بین‌المللی در این خصوص آمده است که برای هر یک از طرفین در نشست استماع دیوان مذکور ۲ ساعت در نظر گرفته شده است.

در بیانیه این نهاد بین‌المللی در این ارتباط آمده است: مبنای شکایت آفریقای جنوبی این است که (رژیم) اسرائیل اقداماتی را با هدف پاک‌سازی نژادی در غزه انجام داده است.

این در حالی است که آفریقای جنوبی و اشغالگران قدس کنوانسیون نسل‌کشی ۱۹۴۸ را امضا کرده‌اند؛ موضوعی که به دیوان دادگستری بین‌المللی صلاحیت قانونی قضاوت درباره این پرونده را می‌دهد. تمام کشورهایی که کنوانسیون نسل‌کشی را امضا کرده‌اند، موظف‌اند نه‌تنها مرتکب نسل‌کشی نشوند، بلکه از آن نیز جلوگیری کرده، وقوع آن را محکوم کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته