دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 خرداد 1395 - 12:16

ظریف فردا مسافر اروپا می‌شود

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان تور اروپایی خود را از فردا با سفر به لهستان آغاز می‌کند.
کد خبر : 88978

به گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، وزیر امور خارجه قرار است در این این تور اروپایی به لهستان، فنلاند، سوئد و لتونی سفر کند.


وزارت امور خارجه فنلاند پیش از این اعلام کرده بود که وزیر امور خارجه ایران در تاریخ چهارشنبه 31 می (11 خرداد) برای گفت‌وگوهای دوجانبه با تیمو سوینو،‌ وزیر امور خارجه فنلاند به این کشور سفر می‌کند.


بر اساس این گزارش، تمرکز این گفت‌وگو ها بر روابط دوجانبه ایران و فنلاند، موضوعات منطقه‌ای مربوط خلیج فارس و خاورمیانه، روابط ایران و اتحادیه اروپا و موضوعات مهم بین‌المللی خواهد بود.


همچنین سفیر سوئد در ایران نیز روز گذشته در صفحه توئیتر خود نوشت: «محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در تاریخ اول ژوئن (12 خرداد) به همراه هیأت اقتصادی از ایران دیدار می‌کند.»


به گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، پیتر تیلر ادامه داد: «ترغیب شرکت‌ها، بانک‌ها و سرمایه‌گذاران سوئدی برای دیدار از ایران در دستور کار این سفر است.»


سفر ظریف به 4 کشور اروپایی که از لهستان آغاز می شود و در ادامه پس از سفر به فنلاند و سوئد با لیتونی به پایان خواهد رسید تا 15 خرداد ماه ادامه خواهد داشت.


به گفته سخنگوی وزارت امور خارجه،‌ محمد جواد ظریف قرار است در فاصله کوتاهی پس از این سفر،‌ تور اروپایی دیگری نیز داشته باشد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب