دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 دی 1402 - 19:47

چین پنج شرکت صنایع دفاعی آمریکا را تحریم کرد

چین پنج شرکت صنایع دفاعی آمریکا را تحریم کرد
چین در واکنش به فروش تسلیحات آمریکا به تایوان چندین شرکت صنایع دفاعی آمریکا را تحریم کرد
کد خبر : 889679

به گزارش گروه سیاست و جهان خبرگزاری علم و فناوری آنا، سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز یکشنبه گفت پکن پنج شرکت صنایع دفاعی آمریکا را در واکنش به اقدام مشابه واشنگتن (در تحریم شرکت‌ها و شخصیت‌های چینی) تحریم کرده است.این اقدام پس از آن صورت گرفت که آمریکا فروش تسلیحات آمریکا به تایوان را اعلام و واشنگتن شرکت‌ها و افراد چینی را به علل مختلف تحریم کرد.

پکن فروش تسلیحات آمریکا به تایوان را نقض آشکار اصل چین واحد توصیف کرد و وانگ، اعمال تحریم‌های غیرقانونی یک‌جانبه آمریکا به بهانه‌های واهی علیه شرکت‌ها و افراد چینی را مورد انتقاد قرار داد و اعلام کرد آن‌ها به‌شدت به حاکمیت و منافع امنیتی چین، خدشه وارد می‌کند.

در بیانیه وزارت خارجه چین آمده است تحریم‌های آمریکا همچنین صلح و ثبات سراسر تنگه تایوان را تضعیف می‌کند و حقوق و منافع مشروع و قانونی عوامل تحریم شده چینی را نقض می‌کند.

بر اساس این بیانیه، در پاسخ به این اقدامات بسیار اشتباه آمریکا و مطابق با قانون ضد تحریم‌های خارجی چین، پکن تصمیم گرفته است پنج شرکت صنایع دفاعی آمریکا را به نام‌های شرکت سیستم‌های زمینی و تسلیحاتی BAE، شرکت عملیات سیستم‌های تکنولوژی آلیانت، شرکت ایرووایرومنت، شرکت ویاست و شرکت دیتا لینک تحریم کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته