دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

میرتاجدینی: عقب‌ماندگی کشور در مقابل سرعت وقوع تحولات در حوزه دیجیتال

میرتاجدینی: عقب‌ماندگی کشور در مقابل سرعت وقوع تحولات در حوزه دیجیتال
رئیس کمیسیون راهبردی مجلس گفت: سرعت بروز و ظهور فناوری به قدری بالاست که مدت زمان وقوع این تحولات به سال هم نمی‌رسد. در این حالت اگر تمهیدات لازم را نداشته باشیم و با سرعت رشد تکنولوژی همگام نشویم، عقب ماندن کشور قطعی است.
کد خبر : 889383

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، سید محمدرضا میرتاجدینی، رئیس کمیسیون راهبردی مجلس در دومین «همایش تحول دیجیتال، بانک و بیمه با رویکرد هوش مصنوعی» گفت: سرعت بروز و ظهور تکنولوژی و فناوری به قدری بالاست که مدت زمان وقوع این تحولات به سال هم نمی‌رسد.

وی تاکید کرد: در این حالت اگر تمهیدات لازم را نداشته باشیم و با سرعت رشد تکنولوژی همگام نشویم، عقب ماندن کشور قطعی است. حکمرانی دیجیتال مفهموم حکمرانی را در شیوه‌ها تغییر می‌دهد. از آثار این نوع حکمرانی می‌توان به تسریع اعمال حکمرانی و ایجاد قابلیت ثبت و پردازش داده‌ها اشاره کرد.

میرتاجدینی تاکید کرد: با استفاده از ابزار دیجیتال استفاده از کاغذ نیز به‌شدت کاهش پیدا خواهد کرد که نمونه آن را در نام‌نویسی این دوره انتخابات مجلس مشاهده کردیم.

وی ادامه داد: حکمرانی دیجیتال بستر را برای حکمرانی اسلامی مهیا می‌کند. در حکمرانی دیجیتال اهدافی مانند شفافیت، عدالت و و فقرزدایی و شمول خدمات به اقصی نقاط کشور که در اسلام مورد تاکید است، تامین میشود.

این مقام مسئول اظهار کرد: در خصوص کالابرگ الکترونیکی که چندین سال است در دستور کار مجلس است، زیرساخت برای ارائه ۱۱ قلم کالای اساسی به مردم فراهم شده است. هم اکنون مجلس در پی اختصاص این کالا‌ها با قیمت دولتی به مردم است.

وی ادامه داد: رشد شتابان استارت‌آپ‌ها و دانش‌بنیان‌ها و همچنین گسترش پوشش اینترنت از اقدامات مناسب در حوزه تحولات دیجیتال توسط دولت سیزدهم بوده است. باید برای جذب جونان نخبه در زمینه دیجیتال تمهیدات لازم را داشته باشیم و بستر‌های بهره‌مندی از این جوانان در شرکت‌های دانش‌بنیان را فراهم کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته