دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

بداهه‌پردازی یک جریان مستمر هنری است

بداهه‌پردازی یک جریان مستمر هنری است
کارگاه آموزشی «بداهه‌پردازی در موسیقی دستگاهی ایران» با هدایت استاد داریوش طلایی و حضور علاقه‌مندانی از تهران و شهرستان‌ها برگزار شد.
کد خبر : 889334

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، این کارگاه که به همت انجمن موسیقی ایران و همکاری بنیاد رودکی طی روزهای ۱۴ و ۱۵ دی ماه در تالار رودکی برگزار شد، به مبحث بداهه‌پردازی و چگونگی فراگیری این مهارت پرداخته شد.

کارگاه مذکور برای علاقه‌مندان به دو صورت فعال و غیرفعال اجرا شد، که هنرجویان فعال طی فراخوان اطلاع‌رسانی‌شده، با ارسال ویدئو مورد گزینش قرار گرفته و در طول کارگاه به روی صحنه رفته و به صورت عملی مضامین مطرح‌شده را اجرا کردند.

استاد داریوش طلایی در ابتدای هر بخش از این کارگاه مباحثی پیرامون تاریخ بداهه‌پردازی در موسیقی ایران و فاکتورهای مهم در شکل گیری این مهارت را مطرح کرد و سپس از هنرجویان فعال خواست تا به اجرای قطعات ضربی و آوازی به بسط و گسترش آن با خلاقیت مبتنی بر ردیف همت گمارند.

استاد طلایی علاوه بر توضیح برای رفع ایرادات هنرجویان در صدادهی ساز و لحن شخصی در نوازندگی در بخش پرسش و پاسخ به سوالات ایشان پاسخ داد. پرسش‌هایی از قبیل چگونگی تمرکز و نگاه عمیق به ردیف و نوع الهام گرفتن از آن و نیز مسیر آموزشی صحیح و جهت دهی به معلومات در راستای خلق بداهه از مهم ترین پرسش های مطرح شده بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته