کنفرانس ملی آموزش فیزیک
به گزارش خبرنگار گروه پژوهش و دانش خبرگزاری علم و فناوری آنا، از گذشته تا اکنون شیوه تدریس آموزگار محور، قالب تدریس رایج بوده است. اساس این روش آموزش بر این بنیان استوار است که ذهن دانشآموز ظرف خالی ست که آموزگار آن را با محتوای مطلوب پر میکند. در این روش تمامی دروس به یک شکل آموزش داده میشوند.
با گذشت زمان و پدید آمدن نظریههای جدید روانشناسی، جامعهشناسی و فلسفی روش تدریس از تک بعدی بودن خارج شد و شیوههای تدریس دوسویه، دانشآموز محور و سیال براساس محتوا مطرح شدند.
هرکدام از این شیوههای نو جهتدهی تازهای را روش تدریس داشتند. اکنون رشته آموزش خود به یک رشته دانشگاهی با شاخههای گوناگون بدل شده است و در این عرصه هرروز پیشنهادهای جدیدی مطرح میشود.
برهمین اساس آشنایی با روشهای نوین تدریس و پژوهشهای صورت گرفته در این زمینه به یک ضرورت تبدیل شدهاست.
در این راستا انجمنهای علمی آموزشی معلمان فیزیک ایران تصمیم به برپایی همایش ملی آموزش فیزیک و همایش فیزیک و آزمایشگاه گرفته است.
این همایش بر اساس سیاست و هدف بنیادی اتحادیه انجمنهای علمی آموزشی معلمان ایران برگزار میشود و هدف انتقال تجارب و دستاوردهای علمی- پژوهشی و ارائه تازهترین نظریههای روش تدریس به شکل سالانه را برعهده دارد
از مهمترین اهداف همایش در امسال میتوان به این موارد اشاره کرد:
- ارائهی رویکردهای گوناگون آموزش و نوآوریهای آموزشی و خلاقیت در آموزش فیزیک
- آشنا کردن معلمان فیزیک با تازهترین روشهای تدرس و ارتقای سطح مهارت حرفهای در تولید محتوای الکترونیکی و روشهای آموزش ترکیبی
- حفظ و گسترش ارتباط با انجمنها و مؤسسات علمی-آموزشی و تحقیقاتی در داخل و خارج از کشور در راستای تبادل اطلاعات علمی و به منظور همکاری و آگاهی از پیشرفتهای جدید در امر آموزش و پژوهش فیزیک
- بهره مندی گروه فیزیک دفتر تالیف سازمان پژوهش و برنامه ریزی درسی وزارت با دستاوردهای معتبر علمی و پژوهشی در این همایش
پژوهشگران، آموزگاران فیزیک و کلیه علاقهمندان برای کسب اطلاعات تکمیلی میتوانند به این نشانی مراجعه کنند.
انتهای پیام/