دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

قلعه نویی: از دست رفتن فرصت‌ها خطرناک است/برای دعوت از ابراهیمی به من حمله شد، اما او خوب بازی کرد

قلعه نویی: از دست رفتن فرصت‌ها خطرناک است برای دعوت از ابراهیمی به من حمله شد، اما او خوب بازی کرد
سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: دستاورد خوبی از بازی با بورکینافاسو داشتیم، اما از دست رفتن فرصت‌ها خطرناک است.
کد خبر : 889233

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، امیر قلعه نویی بعد از دیدار تدارکاتی تیم ملی مقابل بورکینافاسو اظهار کرد: در ابتدا می خواهم بابت اتفاقی که در کران رخ داد به مردم ایران تسلیت بگویم و برای مرحومان طلب مغفرت و همچنین طلب صبر برای بازماندگان دارم. این اتفاق تلخ و ناگوار بود و همه مردم سوگوار هستند.

وی افزود:  از مسئولان جزیره کیش و مردم و همچنین از رسانه ها که تیم ملی را حمایت کردند تشکر می کنم. ما  خیلی تلاش کردیم قبل از سفر به قطر بازی تدارکاتی داشته باشیم و این بازی به خوبی برگزار شد. بازی خوبی بود و دستاوردهای خوبی مقابل بورکینافاسو داشتیم. آنها تیمی قدرتی و فیزیکی بودند. هدف اصلی ما برای بازی با فلسطین است که 24 دی برگزار می شود بازیکنان ما بهترین شرایط بدنی را داشته باشند.

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان تاکید کرد: در بازی با اندونزی هم همین کار را خواهیم کرد. البته  مسئولان کیش هم برای تیم ملی خیلی زحمت کشیدند چون  بعد از چند سال که آخرین بازی تیم ملی در مشهد برگزار شد حالا تیم ملی به کیش آمده است. خوشبختانه استقبال خوبی هم از تیم در کیش شده و اتفاقی هم نیفتاده است. امیدوارم مسئولان جزیره کیش به فکر باشند که یک ورزشگاه بزرگ‌تر بسازنند و به فکر این هم باشند که یک تیم فوتبال هم برای این جزیره تشکیل بدهند. تیم ملی هم از نظر فنی خوب بود یکی دو جوان را هم در ترکیب تیم امتحان کردیم که آنها ما را خیلی امیدوار کردند. البته یک ایراد داشتیم که موقعیت‌های زیادی ایجاد کردیم اما از آنها به نحو احسن استفاده نکردیم و این یک مسئله بسیار خطرناک است.

قلعه نویی ادامه داد: باید  کار کنیم، فیلم را بازبینی کنیم، تمرین کنیم و البته مشکلات کوچکی را هم که داریم برطرف کنیم. از بازیکنانم هم خیلی راضی هستم که تلاش کردند،  به خصوص بعد از گلی که خوردیم تلاش آنه بیشتر شد. در همان نیمه اول می‌توانستیم حداقل سه گل بزنیم و در نیمه دوم هم قبل از اینکه گل بزنیم یکی دو موقعیت را مهدی قائدی از دست داد و حتی می‌توانستیم به گل‌های بیشتر برسیم ولی باید جدی کار کنیم چون تیم‌های آسیایی ممکن است  اینقدر به ما فرصت ندهند به خصوص در مراحل حذفی و بالاتر.

وی در خصوص اینکه شرایط تیم ملی را برای حضور در جام ملت های آسیا چطور می بیند گفت:  مردم همیشه در بدترین شرایط  خود را نشان دادند.  خوشبختانه الان همه یک مدل دیگر شده اند و توقع هم همین است که اینگونه از تیم ملی حمایت شود. ما سرباز مردم هستیم و  باید کاری کنیم که مردم خوشحال شوند و هر‌آنچه در توان داریم انجام دهیم. امیدواریم از این فرصت استفاده کنیم و دل مردم را شاد کنیم. در این چند روز اخیر دیدم که  خیلی گروه‌ها  از جمله کانون مربیان از تیم ملی حمایت کردند. از آقای ذوالفقارنسب باید تشکر کنم که یک پویش به راه انداخت و هر روز یکی دو پیشکسوت را برای حمایت از تیم ملی نزد ما آورد که جا دارد از همه پیشکسوتان هم تشکر کنم.

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان یادآور شد: همچنین از مجید جلالی و بقیه دوستان تشکر می‌کنم و ما هم از راهنمایی‌های‌شان استفاده می‌کنیم. آقای سعید دقیقی هم چند روز اینجا بود از نقطه‌ نظرات وی استفاده کردیم. امیدوارم  همه دست به دست هم بدهیم و در آخر نتیجه خوبی بگیریم. من هم به این تیم ملی امیدوار هستم. ما تغییرات زیادی داشتیم و دیدید که در هر دو نیمه امروز موقعیت ایجاد کردیم. گلی هم که خوردیم موقعیت خاصی نبود و از شانس بد ما توپ گل شد.

قلعه نویی در خصوص اینکه سامان قدوس در این شرایط به تیم ملی بیشتر کمک می کند تاکید کرد:  در گذشته خیلی به ما حمله می‌شد که فوتبال این مدلی بازی کنید اما می‌خواهم به عقب برگردم که ببینید این آقایان چگونه علیه ما تبلیغات منفی می‌کردند. در تیم‌هایی که من مسئولیت فنی آن را داشتم همیشه با دو هافبک بازیساز کار می‌کردم و شما نمی‌توانید با دو بازیکن بازی‌ساز فوتبال را مدل دیگری انجام دهید.مثلا ًدر استقلال جانواریو و مجتبی جباری بازی می کردند، در سپاهان جان واریو و نویدکیا حضور داشتند و در تراکتور جاسم کرار و سروش رفیعی بازی می کردند. در ذوب‌آهن هم همین مدل بازی می‌کردیم. سامان قدوس هم به یکی دو اردوی اول تیم ملی نیامد که من به خراطی گفتم او بازیکنی است که می‌تواند به ما و افکارمان کمک کند. البته ما دنبال یک بازیکن دیگر هم بودیم که نتوانست آن چیزی که برای ما می‌خواهیم انجام دهد ولی دوست داشتیم یک بازیکن این مدلی هم داشته باشیم اکنون دو پلن تعریف کرده‌ایم.

وی تاکید کرد: سامان قدوس بازیکنی با توانایی‌های بالا است و اگر در گذشته به او بهای بیشتری داده می‌شد الان می‌توانست به تیم ملی کمک کند. امروز دیدید که پاس‌های در عمقی می داد و فضاسازی می‌کرد. دیروز با قدوس صحبت کردم و گفتم به جایگاهی رسیدن خیلی آسان‌تر  از حفظ آن است پس باید بیشتر تلاش کنی و او  قول داد که تلاشش را بیشتر کند. در بین دو نیمه به بازیکنان گفتم که از موقعیت‌هایی که خراب کردید ناراحتم اما از این خوشحالم خیلی خوب جنگیدید.

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان در خصوص اینکه روز گذشته بازیکنان تیم ملی از همدلی بیشتری با یکدیگر صحبت کردند و دلیل این موضوع چیست عنوان کرد:  مربی باید صداقت داشته باشد. از روزی که به تیم ملی آمدم صادقانه با بازیکننم  صحبت کردم.در هر جایی که کار کردم روش کاری من بود که خیلی از مشکلات را درون تیم حل می‌کردیم. هر تیمی که را که من تحویل  گرفتم شرایط ایده‌ال و حتی پول نداشت. خود استقلال یک بار نهم بود و یک بار دوازدهم و سیزدهم. سپاهان هم که رفتم چهاردهم بود. تیم دوم را تحویل داده‌ام و تیم چهاردهم ذوب‌آهن را گرفته‌ام، تراکتور یازدهم بود. من همیشه صادقانه با بازیکنانم در تیم های مختلف صحبت کردم ولی در چارچوب مسئولیت‌های‌ بازیکنان را مشخص کردیم و خیلی کارها را به دوش خود بازیکنان انداختیم.

قلعه نویی ادامه داد: همین امروز امید ابراهیمی را دیدید که چگونه بازی کرد. دیدید که در روزهای اخیر چقدر به من حمله شد. با اینکه مدتی از تیم ملی دور بود امروز هم خوب بازی کرد و هم گل زد.اگر صداقت که داشته باشید و با بازیکن روراست باشید بازیکن احساس مسئولیت بیشتری می‌کند و تلاش می‌کند خیلی از مشکلات را خودش حل کند.

وی درباره بازی با اندونزی گفت: یکسری مشکلات داریم که نمی‌خواهم آن را باز کنم. شاید خیلی تیم ها برای بازی به اینجا نیایند. مشکلات و دغدغه‌های مالی زیادی داریم که مسئولان فدراسیون در تلاش هستند آنها را حل کنند. بازی با اندونزی هم چهار روز قبل از مسابقه با فلسطین است. در آن بازی هم دو پلن‌ را امتحان می‌کنیم و یک نیمه با این تیم و یک نیمه با آن تیم بازی خواهیم کرد. اما همه فکر و ذکرما بازی 24 دی و فلسطین است که از نظر بدنی و هماهنگی در بهترین شرایط باشیم. 

خبرنگاری گفت با وجود بازی خوب ابراهیمی اما به شما برای دعوت وی حمله زیاد شد که قلعه نویی گفت: مانیکونه می‌گوید من در جاهای مختلف مربیگری کردم درست مثل  مکزیک و سوئیس ولی متوجه نمی‌شوم چرا در اینجا چنین رفتارهایی می‌شود؟ او می گوید اصلاً ندیدم چرا این همه به تیم ملی حمله می‌شود. مثلا در بازی با ازبکستان ما 2 بر صفر جلو بودیم و بازی مساوی شد، این اتفاق است چون تیم‌های بزرگ دنیا هم مساوی می‌کنند. او می گفت چرا به جای حمایت حمله کردند البته شاید بخش زیادی از این موضوع به خاطر من است اما ما به نظر همه احترام می‌گذاریم. امید ابراهیمی چه در جوانی‌ و چه حالا می‌تواند به ما کمک کند و من انتخابش کردم. هرچند بازیکنان دیگری هم بودند که لیاقت داشتند در فهرست تیم ملی باشند. دو جوان ما هم امروز خوب بازی کردند من از آنها راضی هستم.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته