دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
عضو شورای شهر در گفت‌وگو با آنا:

مراکز درمانی تهران وضعیت ایمنی خوبی ندارند/ تلاش برای ایمن‌سازی بیمارستان‌ها

مراکز درمانی تهران وضعیت ایمنی خوبی ندارند  تلاش برای ایمن‌سازی بیمارستان‌ها
عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: بخش ایمنی سازه‌ای بسیاری از مراکز درمانی وضعیت خوبی ندارند و تنها راه رفع مشکل نوسازی آن‌هاست.
کد خبر : 889139

گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ برخی از ساختمان‌های مراکز درمانی در تهران ناایمن هستند، موضوعی که بار‌ها برخی از مدیران شهری تذکر داده و نسبت به زلزله احتمالی و خرابی‌های آن در پی عدم ایمن‌سازی هشدار داده‌اند، یکی از مواردی که باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد، ایمن‌سازی مراکز درمانی و بیمارستان‌هاست که برخی از این مراکز درمانی رو به فرسودگی هستند.

مهدی بابایی، عضو شورای اسلامی شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا در مورد ایمن‌سازی ساختمان‌های ناایمن تهران اظهار کرد: ایمن‌سازی ساختمان‌های ناامن از جمله موضوعاتی است که خود سازمان آتش نشانی شهر تهران پیگیری می‌کرد؛ البته موضوعی که این سازمان پیگیر بود ایمنی ساختمان‌های ناایمن در برابر حریق بود که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور نیز در این زمینه سختگیری‌های لازم را انجام داده است.

وی افزود: سختگیری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز باعث شد تا ایمن‌سازی برخی از مراکز درمانی در شهر تهران انجام شود، اما این موضوع کفایت نمی‌کند؛ زیرا سازمان مدیریت بحران برنامه‌ریزی انجام داده و بخش ایمنی سازه‌ای و آتش‌نشانی ... بسیاری از مراکز درمانی وضعیت خوبی ندارند و تنها راه نوسازی آن‌هاست؛ زیرا این ساختمان‌ها از جمله ساختمان‌های مهم در زمان بحران به شمار می‌روند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: با توجه به امدادرسانی در زمان حوادث این ساختمان‌ها از اهمیت خاصی برخوردار بوده و باید ایمن‌سازی شود.

بابایی گفت: هفته آینده جلساتی را در زمینه ساختمان‌های ناایمن شهر تهران داریم و امیدواریم تعداد این ساختمان‌ها را کاهش دهیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته