دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 خرداد 1395 - 10:44

رشد 8 درصدی معاملات مسکن / نرخ اجاره‌بها افزایش یافت

رصد آخرین تحولات بازار مسکن شهر تهران نشان می‌دهد تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی در اردیبهشت‌ماه نسبت به دوره مشابه سال گذشته 8.2 درصد افزایش داشته است. همچنین در این ماه اجاره‌بها نیز روند صعودی را طی کرده است.
کد خبر : 88911

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا، در آخرین گزارش تحولات بازار مسکن شهر تهران در اردیبهشت‌ماه امسال از سوی بانک مرکزی تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی در اردیبهشت‌ماه به 15 هزار و 431 واحد رسید. در این ماه متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از سوی بنگاه‌های معاملات ملکی 40.1 میلیون ریال بود که نسبت به ماه گذشته و مدت مشابه سال 94 به ترتیب 1.7 درصد و 2.8 درصد افزایش را نشان می‌دهد.


در اردیبهشت‌ماه امسال بیش‌ترین متوسط قیمت یک متر مربع زیربنای مسکونی معامله شده از میان مناطق 22 گانه شهرداری تهران، معادل 78.3 میلیون ریال به منطقه یک و کم‌ترین آن با 21.4 میلیون ریال به منطقه 18 تعلق داشته است.


رشد 9 درصدی اجاره‌بهای مسکن در اردیبهشت‌ماه


در اردیبهشت‌ماه امسال شاخص کرایه مسکن اجاری در شهر تهران و د رکل مناطق شهری نسبت به ماه گذشته و مدت مشابه سال 94 به ترتیب 9.7 درصد و 10.8 درصد افزایش داشته است.


سهم هزینه مسکن (اجاره‌بهای مسکن اعم از شخصی و غیرشخصی) در محاسبات شاخص کل بهای کالاها و خدمات مصرفی معادل 28.4 درصد است.


افزایش حجم معاملات در این ماه نشانگر تداوم روند رو به بهبود معاملات و استقبال متقاضیان از خرید مسکن در ماه‌های اخیر است. با توجه به چشم‌انداز بهبود فضای اقتصاد کلان و نیز رویکرد سیاست‌گذاری پولی در کمک به تسهیل اعتباری بخش مسکن، انتظار می‌رود این روند در ماه‌های پیش رو نیز ادامه یابد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب