دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 دی 1402 - 13:03
در افتتاحیه پنجمین کنگره بین‌المللی درد تشریح شد؛

شایع‌ترین دردها کدامند؟

شایع‌ترین دردها کدامند؟
رئیس انجمن درد ایران گفت: بیشترین علت مراجعات و دردهای شایع به مراکز درمانی، کمردرد و درد ستون فقرات است، بعدازآن، سردرد و درد مفاصل جزء شایع‌ترین دردها هستند.
کد خبر : 889068

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، مسعود هاشمی رئیس پنجمین کنگره بین‌المللی درد که صبح امروز پنجشنبه در هتل هما برگزار شد، اظهار کرد: مطالعه درد در تمام دنیا جزء پررونق‌ترین علوم روز و یکی از درمان‌های مداخله‌ای است که قبل از جراحی با روش‌های غیرتهاجی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه رشته فوق تخصصی درد ازآنجایی‌که جدید است، نیاز به آموزش پیشرفته دارد، افزود: این رشته بیش از ۱۵ سال است که در ایران راه‌اندازی شده  و به‌صورت دانشگاهی در ایران آموزش داده می‌شود و بخش مهمی از آموزش و پژوهش این حوزه در این کنگره‌ها اتفاق می‌افتد.

هاشمی ادامه داد: رتبه ایران در دنیا در رشته درد رتبه خوبی است و کارهایی که ما در این سطح انجام می‌دهیم در بالاترین سطح قرار دارد.

رئیس انجمن درد ایران گفت: درد شایع‌ترین علت مراجعه افراد به مراکز درمانی است و بیشترین داروی تجویزشده برای درمان آن مسکن‌ها هستند.

وی افزود: بیشترین علت مراجعات، دردهای شایع کمردرد و درد ستون فقرات است بعدازآن، سردرد و درد مفاصل نیز در گروه شایع‌ترین دردها قرار دارند.

هاشمی یادآور شد: برخی اوقات دردهای خاص یا سندروم‌ها احتیاج به کارهای تشخیصی دارند لذا باید منشأ درد پیدا تا به بیمار کمک شود.

وی تأکید کرد: درد یک علامت و هشدار است که باید علت تشخیص داده و درمان شود. درواقع درد یک هشدار است؛ اما در صورت درمان نشدن و عدم شناسایی و تشخیص به بیماری مزمن تبدیل می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته