دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت‌و‌گو با آنا مطرح شد؛

مادرانه‌های شیرین «رابعه مدنی» در روز مادر +فیلم

مادرانه‌های شیرین «رابعه مدنی» در روز مادر +فیلم
بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون که بارها در آثار مختلف ایفاگر نقش مادران مهربان و دلسوز بوده است از جایگاه رفیع مادران می‌گوید.
کد خبر : 888879

گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، سید مرتضی حسینی ـ «رابعه مدنی» بازیگر سینما و تلویزیون است که در دو دهه اخیر بار‌ها در قالب شخصیت مادر و مادربزرگ‌های مهربان و دلسوز در آثار سینمایی و تلویزیونی حاضر شده است. او همچنین مادر امیرشهاب رضویان فیلمنامه‌نویس سینماست. رضویان علاوه بر کارگردانی دو فیلم بلند «مینای شهر خاموش» و «سفر مردان خاکستری»، ساخت حدود چهل فیلم کوتاه را نیز در کارنامه خود دارد و از چهره‌های باسابقه عرصه تولید فیلم کوتاه محسوب می‌شود.

مدنی در سال ۱۳۸۰ با فیلم «سفر مردان خاکستری» او، به شکل جدی‌تری فعالیت بازیگری را ادامه داد. این بازیگر پیشکسوت در ادامه در فیلم‌هایی همچون «برف»، «مرگ ماهی»، «اشباح»، «خانه دیگری»، «ارغوان»، «چهل و هفت»، «انار‌های نارس»، «بوسیدن روی ماه» نیز نقش‌آفرینی کرد.

در این بین، بازی او در فیلم سینمایی «بوسیدن روی ماه» و در نقش مادری که سال‌ها است چشم به راه رسیدن پیکر فرزند جاویدالاثرش مانده بسیار ماندگار شد. در سریال‌هایی همچون «خانه اجاره‌ای»، «مدینه»، «پایتخت ۲»، «وضعیت سفید»، «آچمز»، «خوشنام» و «از سرنوشت» نیز ایفای نقش کرده است.

در خجسته زادروز حضرت فاطمه زهرا (س) و روز مادر پای صحبت این بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون نشسته‌ایم که بخش‌هایی از آن را در این فیلم مشاهده خواهید کرد.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته