دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

نهضت ملی خدمت مؤمنانه از جوار مزار شهید سلیمانی کلید خورد

نهضت ملی خدمت مؤمنانه از جوار مزار شهید سلیمانی کلید خورد
نهضت خدمت مؤمنانه و محرومیت‌زدایی کشور با حضور رئیس سازمان بسیج مستضعفین و جمعی از مسئولان کشوری، لشکری و استانی از جوار تربت مطهر سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی آغاز شد.
کد خبر : 888646

به گزارش گروه سیاست و جهان خبرگزاری علم و فناوری آنا، نهضت خدمت مؤمنانه و محرومیت‌زدایی کشور  با حضور رئیس سازمان بسیج مستضعفین و جمعی از مسئولان کشوری، لشکری و استانی از جوار تربت مطهر سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی آغاز شد. آغاز اجرای این نهضت مؤمنانه همزمان با نخستین روز هفته مقاومت در کرمان در آستانه چهارمین سالگرد شهادت سردار دل‌ها بود.

در قالب این برنامه توزیع ۳۴۵ هزار بسته معیشتی، اجرای ۲ هزار و ۱۰۰ پروژه محرومیت زدایی عمرانی و زیرساختی عمرانی در توافق با دولت، آزادی بیش از ۴۳۰ نفر از زندانیان نیازمند با نیت حاج قاسم و اهدای هشت هزار و ۲۰۰ سری جهیزیه به زوج‌های جوان در سراسر کشور طی هفته مقاومت آغاز می‌شود.

نخستین روز هفته مقاومت شهید سلیمانی، مردم داری، مردم یاری و عمل جهادی نام دارد.

سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی ۱۳ دی ۱۳۹۸ به دستور مستقیم رئیس جمهور وقت آمریکا ترور شد و مردم ایران سالانه در هفته ای که به عنوان مقاومت نام گذاری شده به گلزار شهدای کرمان و مزار شهید سلیمانی سفر می کنند.

جزییات نهضت مؤمنانه

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در مراسم آغاز نهضت خدمت مؤمنانه و محرومیت‌زدایی در محل گلزار شهدای کرمان گفت: دیار کریمان ۶ هزار و ۵۰۰ شهید دارد که بیش از یک هزار شهید در گلزار شهدای شهر کرمان آرمیده‌اند.

سردار محمدعلی نظری افزود: بعد از شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، به تاسی از شهدای گرانقدر و روحیه مردم‌داری، مردم‌یاری و مردم دوستی حاج قاسم اقدام به راه‌اندازی قرارگاه مرد میدان در کرمان شد که اقدامات خوبی در قالب این قرارگاه انجام گرفته است.

وی تصریح کرد: شناسایی مشکلات استان کرمان در دستور کار قرارگاه مرد میدان قرار گرفت و مشکل تامین آب آشامیدنی روستاها نیز به عنوان مهمترین مساله شناسایی شد.

فرمانده سپاه ثارالله کرمان از تحقق آبرسانی به ۵۰۰ روستای استان کرمان توسط قرارگاه مرد میدان خبر داد و افزود: قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) نیز از سال گذشته همراه با وزارت نیرو در روستاهای سراسر کشور برای آبرسانی به روستاها وارد عمل و آبرسانی به ۶۶۹ روستا در کرمان آغاز شده که این پروژه‌ ها تا پایان سال ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می رسد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد به عنوان یکی دیگر از ابتکارهای سپاه ثارالله استان کرمان اشاره و تصریح کرد: احداث راه‌ های روستایی و اهدای جهیزیه به نوعروسان از دیگر اقدامات است.

وی ادامه داد: توزیع بسته‌ های کمک معیشتی نیز از زمان شیوع کرونا آغاز شده است.

نظری افزود: این نوید را به مردم استان کرمان می‌دهیم که با حضور دولت مردمی، انقلابی و جهادی آیت‌الله رییسی و تلاش‌های استاندار کرمان شاهد افزایش بیشتر برنامه‌های اشتغال‌زایی بسیج باشیم.

وی گفت: آمار بیکاری در استان کرمان کاهش قابل ملاحظه ای داشته که امیدواریم با هدف‌گذاری تعیین‌ شده در این زمینه به آمار سه درصد دست پیدا کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته