دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 خرداد 1395 - 09:30

حاشیه‌های قبل از آغاز مراسم افتتاحیه مجلس دهم شورای اسلامی/ از خوش و بش ظریف با منتخبان تا همراهی سه‌گانه‌ای که مورد توجه قرار گرفت

میهمانان مراسم افتتاحیه دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از پیش از ساعت 8 صبح امروز و حتی زودتر از برخی منتخبان کم‌کم وارد صحن علنی مجلس شدند.
کد خبر : 88853

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه پیشتاز میهمانان بود و با لبخند به خوش و بش با حضار پرداخت. کم‌کم سایر مقامات و منتخبان مجلس نیز وارد صحن علنی شدند. دولتی‌ها از جمله معاونان رئیس‌جمهوری و وزرای کابینه نیز به جمع حضار پیوستند.


منتخبان بعد از ورود با یکدیگر روبوسی و احوال‌پرسی می‌کردند و در دسته‌های چندنفره به گپ و گفت مشغول بودند. در این میان محمدرضا عارف، منتخب اول مردم تهران مورد استقبال و توجه منتخبان ملت قرار گرفت و منتخبان در دسته‌های چند نفری با او به گفت‌وگو مشغول شدند. بعد از ساعت هشت شمار زیادی از منتخبان وارد صحن شدند. میهمانان این مراسم از جمله سفرا و نمایندگان کشورهای خارجی و جمعی از قهرمانان ملی در جایگاه مخصوص به خود نشستند.


بعد از ساعت 8:30 آیت‌الله احمد جنتی رئیس مجلس خبرگان رهبری و دبیر شورای نگهبان وارد صحن علنی مجلس شورای اسلامی شد.


همچنین بعد از او حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری و حجت‌الاسلام علی‌اصغر حجازی عضو ارشد دفتر مقام معظم رهبری نیز وارد صحن علنی شدند. سپس حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری به همراه آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی وارد صحن شدند و پشت سر آنها حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی نیز به جمع حضار پیوست. بعد از آنها آیت‌الله صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه و بعد از او علی لاریجانی منتخب مردم قم نیز در صحن علنی مجلس حاضر شدند.


بعد از این با نواخته شدن سرود ملی جمهوری اسلامی از سوی ارکستر سمفونیک صدا و سیما مراسم نشست افتتاحیه دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ساعت 8:40 دقیقه به طور رسمی آغاز شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته