دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 دی 1402 - 18:22

نمایندگان اهل سنت مجلس از وزیر ارشاد قدردانی کردند

نمایندگان اهل سنت مجلس از وزیر ارشاد قدردانی کردند
جمعی از نمایندگان اهل سنت مجلس در نامه‌ای از اقدامات وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در استفاده از ظرفیت اهل سنت در بخشهای مختلف فرهنگی و هنری و شناسایی و معرفی ظرفیتها و استعدادهای فرهنگی و هنری برادران و خواهران اهل سنت قدردانی کردند.
کد خبر : 888509

به گزارش گروه سیاست و جهان خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ در نامه جمعی از نمایندگان اهل سنت یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی خطاب به محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آمده است: سرزمین فرهنگ‌پرور ایران یادگار قرن‌ها زیست مسالمت‌آمیز اقوام گوناگون در کنار یکدیگر و یادآور اصل پذیرفته شده در قانون اساسی است.

این نامه افزود: سال‌هاست زندگی مسالمت‌آمیز مذاهب و اقوام ایرانی به الگوی هم‌زیستی در جهان بدل شده است و هر چه به پیش می‌رویم حلقه‌های اتصال و انسجام ملی و اسلامی قوی‌تر و مستحکم‌تر می‌شود.

نمایندگان اهل سنت تصریح کردند: خرسندیم اعلام کنیم که آن وزارتخانه به برکت حضور شما حرکتی مؤثر در عرصه فرهنگ و هنر در راستای اهتمام به توانمندی‌های اهل سنت آغاز کرده و مایه مسرت است که در دولت مردمی شاهد به ثمر نشستن منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص زمینه‌سازی برای ثبت و معرفی خدمات اهل سنت هستیم.

این نامه خاطرنشان کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌عنوان یکی از وزارتخانه‌های پیشرو در راستای استفاده از ظرفیت‌های اهل سنت؛ با انتصاب ماموستا عبدالسلام امامی به‌عنوان مشاور وزیر در امور اهل سنت» و همچنین اعزام «زرین پور گرگیج به‌عنوان رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در قاهره»، گامی مهم در بهره گرفتن از ظرفیت اهل سنت در بخش‌های مختلف فرهنگی و هنری و شناسایی و معرفی ظرفیت‌ها و استعداد‌های فرهنگی و هنری برادران و خواهران اهل سنت جهت بهره‌مندی از توان و دانش ایشان برداشته است.

نمایندگان اهل سنت در این نامه عنوان کردند: اینجانبان جمعی از نمایندگان اهل سنت یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بر خود واجب دانستیم تا مراتب سپاسگزاری خود و مردم را نسبت به این اقدامات ارزنده اعلام بداریم و همچنین بابت فعالیت‌های فرهنگی و هنری در مناطق اهل سنت از شما و همکارانتان قدردانی کنیم. تردیدی نیست که بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و توان اهل سنت در حوزه‌های فرهنگی و هنری می‌تواند بار دیگر به جهانیان نشان دهد که ایران رنگین‌کمانی زیبا و پرجاذبه از اقوام و مذاهب و ادیان است.

این نامه بیان کرد: امید آنکه از گردنه‌ها و موانعی که استکبار جهانی در راستای تفرق در بین کشور‌ها اسلامی و چه‌بسا امت‌های اسلامی ایجاد کرده به سلامت عبور کنیم و شاهد وحدت و همدلی بیشتر باشیم.

در پایان بار دیگر تلاش و کوششتان را ارج می‌نهیم و از درگاه حضرت سبحان برایتان سلامتی و موفقیت روزافزون آرزومندیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته