دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در سیستان و بلوچستان انجام می‌شود؛

«مزرعه خورشیدی» دانشگاه آزاد در مسیر راه‌اندازی/ تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان افزایش می‌یابد

«مزرعه خورشیدی» دانشگاه آزاد در مسیر راه‌اندازی  تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان افزایش می‌یابد
سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان با اعلام اینکه «مزرعه خورشیدی» این دانشگاه در مسیر راه‌اندازی قرار دارد، گفت:تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان هم افزایش می‌یابد.
کد خبر : 888070

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا،  کامبیز نرماشیری سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان در نشست با استاندار سیستان و بلوچستان، راه‌اندازی «مزرعه خورشیدی» در دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان را ازجمله برنامه‌های مفید در راستای توسعه این استان برشمرد.

وی ضمن قدردانی از روحیه جهادی استاندار سیستان و بلوچستان به مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد: نزدیک به ۳۰ درصد دانشجویان این استان در ۵۰۰ رشته گرایش در مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی سیستان و بلوچستان مشغول به تحصیل هستند.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان افزود: رویکرد دانشگاه آزاد اسلامی در راستای تبدیل به دانشگاه کارآفرین و مهارتی است و برنامه‌های پیش رو در این مجموعه عظیم دانشگاهی به سوی تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص برای مرتفع کردن مشکلات جامعه است.

«مزرعه خورشیدی» دانشگاه آزاد اسلامی در مسیر راه‌اندازی/ تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان افزایش می‌یابد

نرماشیری، افزایش تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان براساس نیاز استان را از برنامه‌های مهم دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان دانست و تأکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی با داشتن اعضای هیئت علمی کارآمد و توانمند در رشته و گرایش‌های مختلف می‌تواند ظرفیت چشمگیری برای راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان باشد.

استاندار سیستان و بلوچستان هم در این نشست دانشگاه را محور توسعه در جامعه دانست و گفت: اگر برنامه‌ها بر پایه علم، تحقیق و پژوهش پیش برود، بدون نقص خواهد بود و نتایج کارآمدی خواهد داشت.

محمد کرمی با اشاره به عدم توانمندی برخی فارغ‌التحصیلان در عرصه کار، تأکید کرد: دانشگاه باید برنامه‌ریزی دقیق و مناسبی برای تربیت نیروی کارآفرین و ماهر داشته باشد و دانشجویان را به دستگاه‌های اجرایی متصل کند تا فارغ‌التحصیلان برای انجام فعالیت‌ها و برنامه‌های کاری توانایی لازم را کسب کرده باشند.

«مزرعه خورشیدی» دانشگاه آزاد اسلامی در مسیر راه‌اندازی/ تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان افزایش می‌یابد

وی با تأکید بر نگاه توحیدی در انجام وظایف محوله، نظام توحیدی را نظامی موفق و پیروز دانست و تصریح کرد: برنامه‌هایی که بدون معنویت انجام پذیرد، سرانجام نخواهد داشت و سرلوحه کار در همه امور باید عبودیت و معنویت باشد، استفاده از دریچه‌های علمی قرآن از وظایف دانشگاه بوده، به ویژه اینکه دانشگاه مرکز تربیت مدیران آینده کشور است.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به ظرفیت‌های این استان خاطرنشان کرد: سیستان و بلوچستان یک استان تجاری بوده و دارای ظرفیت‌هایی مانند معدن، دریا و کشاورزی است، نباید فراموش کرد که هر تولید و صنعتی نیاز به یک پشتیبان علمی برای استفاده از فناوری‌های جدید دارد و دانشگاه پشتوانه‌ای مهم برای صنعت و تولیدات است.

کرمی عنوان کرد: نتایج حاصل از برنامه‌ها و فعالیت دانشگاه باید تولید علم و ثروت در کنار هم باشد و دانشگاه با تولید فکر و ایده جدید مسیر تولید ثروت را هموار می‌کند، استانداری نیز با تمام توان در کنار دانشگاه برای گسترش علم، فناوری و تولید فکر ایستاده و از این برنامه‌ها حمایت لازم را به عمل می‌آورد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته