دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
گزارش آنا از کنسرت علیرضا قربانی؛

از اجرای قطعات منتشرنشده تا استقبال از «روزگار غریب»/ قربانی: شرمنده طرفدارانم هستم! + فیلم

از اجرای قطعات منتشرنشده تا استقبال از «روزگار غریب»  قربانی: شرمنده طرفدارانم هستم! + فیلم
دور جدید کنسرت‌های علیرضا قربانی خواننده سنتی پرمخاطب ایرانی در سالن «اسپیناس پالاس» مورد اقبال مخاطبان قرار گرفت به طوری که هر شب در دو سانس با اجرای قطعات منتشر شده و نشده جدید مخاطبانش را با علاقه پای استیج نشاند.
کد خبر : 887961

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، دومین شب اجرا‌ی علیرضا قربانی خواننده موسیقی سنتی ایرانی با استقبال مردم روبه‌رو شد. وی در دو سانس قطعات دل‌انگیز و پر طرفدارش را برای مخاطبان در هتل اسپیناس پالاس تهران اجرا کرد.

نخستین قطعه اجراشده قربانی در این کنسرت «عروج» به آهنگسازی حسام ناصری با شعر ابوسعید ابوالخیر و قطعه دوم با اضافه شدن ارکستر ماینستر به گروه و اجرای قطعه «پریشانی» با آهنگسازی حسام ناصری و شعر احمد امیرخلیلی صورت گرفت. قطعه سوم «پل» به آهنگسازی حسام ناصری و شعر احمد امیرخلیلی و قطعه چهارم نیز «بوی گیسو» با شعر واقف لاهوری اجرا شد.

قطعه بعدی مورد اقبال قرار گرفته قربانی در این کنسرت «عشق آسان ندارد» به آهنگساز ستار اورکی و شعر اهورا ایمان و قطعه ششم نیز «مرا ببخش» بود که با همخوانی و همراهی مردم همراه شد.

از اجرای قطعات منتشر نشده تا استقبال از «روزگار غریب»/ قربانی: شرمنده طرفدارانم هستم! +فیلم

شرمنده طرفدارانم هستم!

قربانی در میانه این اجرا با سلام و تشکر از مخاطبان این کنسرت و حضورشان از طرف خود، گروه و تیم اجرایی گفت: تمام تلاشمان را کردیم تا به اندازه حضور گرم شما اجرای خوبی ارائه دهیم و بهترین باشیم. من از تک تک شما بزرگواران سپاسگزارم و قدردان حمایت‌های شما هستم و شرمنده کسانی هستم که به دلیل کمبود زمان شانس حضور در این کنسرت را پیدا نکردند. امیدوارم در آینده دو مرتبه شرایطی فراهم شود تا مسئولیتمان را در قبال همه علاقه‌مندان به جا بیاوریم و قطعات شنیده و شنیده نشده را اجرا کنیم.

قربانی با بیان اینکه مدیریت کنسرت با حسام ناصری است، افزود: چندی پیش با حسام ناصری مجموعه راز و نیاز را براساس ارکستر غربی کار کردیم، قطعات براساس موسیقی ردیف دستگاهی اجرا شده و یکی از قطعاتش با شعر استاد شهریار با عنوان «چشم‌هایش» اجرا شد و سپس قطعه «من عاشق چشمت شدم» که این کار برای هنرمند بزرگ سرزمینم افیش یداللهی و آهنگسازی فردین خلعتبری است که امیدوارم هر جایی که هستند سربلند و تندرست باشند، واقعا جای افشین بین ما خالی است.

قطعه بعدی به آهنگسازی حسام ناصری و شعر امیرخسرو دهلوی شاعر پارسی گوی هندی و یکی از مهمترین غزل سرا‌های هندی است که اشعار بسیار زیبایی دارد، اشعار او به گونه‌ای است که انگار همین اواخر سروده با اینکه قرن‌ها از سرایش آن‌ها گذشته است، اما رنگ و بوی تازه دارد، ما اسم این قطعه را «در زلف تو آویزم» گذاشتیم.

از اجرای قطعات منتشر نشده تا استقبال از «روزگار غریب»/ قربانی: شرمنده طرفدارانم هستم! +فیلم

اجرای قطعات شنیده‌نشده علیرضا قربانی

قطعات بعدی «عاشقانه نیست»، قطعه منتشرنشده با شعر حسین منزوی که برای نخستین بار در این کنسرت‌ها آن را اجرا کرد، قطعه «ارغوان» با شعر هوشنگ ابتهاج و در نهایت نیز قطعه «روزگار غریب» که با همخوانی و همراهی مردم رنگ و بوی خوبی به خود گرفت. قربانی در پایان با تشکر از همه عنوان کرد که قدردان محبت همه هوادارانش است و از انرژی خوب و نفس گرمشان، جان می‌گیرد.

او عنوان کرد از زمانی که  قطعه روزگار غریب منتشر شد، از سوی ایرانیان داخل و خارج کشور بسیار بازخورد خوبی داشته و این اجرا ماحصل همین احساس خوب است. قربانی در پایان با اجرای همین قطعه با طرفدارانش  همخوانی کرد و سالن را به چند بخش تقسیم کرد. مردم همه به پا خواستند و با نور گوشی‌هایشان و همینطور همخوانی با علیرضا قربانی بارها این قطعه را تکرار کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب