دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

شافعی: گل‌محمدی از بازی دادن به جوانان ضرر نمی‌کند/دستورالعمل سقف بودجه باشگاه‌ها مضحک بود

شافعی: گل‌محمدی از بازی دادن به جوانان ضرر نمی‌کند دستورالعمل سقف بودجه باشگاه‌ها مضحک بود
پیشکسوت تیم پرسپولیس گفت: پرسپولیس باید اندوخته امتیازی خود را برای پایان فصل افزایش دهد تا بتواند در پایان فصل به قهرمانی برسد.
کد خبر : 887951

محمود شافعی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در خصوص دیدار پرسپولیس با مس رفسنجان در هفته پایانی نیم فصل اول بیست و سومین دوره لیگ برتر اظهار کرد: با وجود آنکه ۴ امتیاز کم شده سپاهان بازگردانده شد و یک امتیاز پرسپولیس هم برگشت، ولی سپاهان در دو بازی متوالی مقابل آلومینیوم اراک و گل‌گهر سیرجان شکست خورد و پرسپولیس موفق شد برابر مس آذر قزوین و نساجی مازندران برنده شود و حالا فاصله پرسپولیس با صدر جدول به دو امتیاز رسیده است. پرسپولیس برابر تیم مس رفسنجان که مشکلات عدیده‌ای دارد و امتیازات زیادی را از دست داده بخت زیدی برای برنده شده دارد و سپاهان هم در هفته آخر باید در قزوین با تیم خوب شمس آذر بازی کند. پرسپولیس با شکست مس در رفسنجان می‌تواند در پایان نیم فصل اول صدرنشین شود.

عواملی مانع از بازی‌های زیبای پرسپولیس شد

وی افزود: تیمی که قهرمان نیم فصل شود جامی نمی‌گیرد و یک عنوان نمادین است، پرسپولیس باید اندوخته امتیازی خود را برای پایان فصل افزایش دهد و در کسب پیروزی جدیت بیشتری داشته باشد تا بتواند در پایان فصل به قهرمانی برسد. البته شیوه بازی پرسپولیس با انتقاد مواجه شده که باید با رفع ایرادها، با قدرت بیشتری به مصاف حریفان رفت. یحیی گل‌محمدی به این موضوع اشاره کرد که تیمش نتوانست در فصل نقل و انتقالات بازیکنان مدنظر را جذب کند. بین بازی‌ها هم فاصله زیادی افتاد و بازیکنان نتوانستند به هماهنگی کافی برسند. تیم در چند مرحله بدنسازی کرد. از دست دادن مهره‌هایی، چون مرتضی پورعلی گنجی و یاسین سلمانی که تا اواخر فصل نمی‌توانند به شرایط بازی برسند، وحید امیری هم بازی‌های زیادی را از دست داد. این عوامل مانع از آن شد تا تیم بتواند بازی‌های زیبایی را انجام دهد.

دستورالعمل سقف بودجه باشگاه‌ها مضحک بود

پیشکسوت تیم پرسپولیس خاطرنشان کرد: بازیکنان تیم باید شرایط حضور در پرسپولیس و سطح انتظار هواداران را درک کنند. با توجه به قرارداد‌های میلیاردی که با آن‌ها بسته شده، انتظار از آن‌ها بازی‌های به مراتب بهتر است. برخی از بازیکنان تیم با انگیزه لازم بازی نمی‌کنند و انگار اجبار بوده که بازی کنند. دستورالعمل سقف بودجه باشگاه‌ها مضحک بود، چون نمی‌توان برای باشگاه‌ها سقف گذاشت و این در فوتبال حرفه‌ای مرسوم و متداول نیست. به جای این دستورالعمل، می‌شد تضامین لازم را از باشگاه‌ها برای پرداخت پول بازیکنان خارجی و حتی داخلی گرفت تا در صورت عدم پرداخت، آن‌ها را به اجرا می‌گذاشت. بحث نظارت باید بر تمام قرارداد‌ها اعمال شود تا جلوی فساد در فوتبال گرفته شود. به فدراسیون ارتباطی ندارد باشگاه‌ها چقدر هزینه می‌کنند.  

بستر درآمدزایی برای آن‌ها فراهم نیست

شافعی در خصوص اجرایی شدن قانون بازی جوانمردانه مالی در لیگ قهرمانان آسیا و جریمه مالی باشگاه‌هایی که هزینه بیشتری نسبت به درآمد خود دارند، عنوان کرد: زمانی این کار برای باشگاه‌ها قابل اجراست که شرایط درآمدزایی برای باشگاه‌های ایرانی فراهم شود و چنین بستری موجود نیست. باشگاه‌ها ایرانی بیشتر از درآمد خود هزینه می‌کنند و شرایط درآمدزایی برای آن‌ها فراهم نیست. تضامین مالی لازم از باشگاه‌ها گرفته شود تا نسبت به تعهدات خود پایبند باشند.

حاشیه امنیتی برای بازیکنی نباشد

وی در مورد اینکه محمدمهدی احمدی عملکرد بسیار خوبی مقابل نساجی مازندران داشت و این سؤال برای همگان ایجاد شده که او به چه دلیل در تمام فصل روی نیمکت بود و به جای علی نعمتی به بازی گرفته نشد، تأکید کرد: گل‌محمدی هر چه قدر به بازیکنان جوان و با انگیزه میدان دهد نه خودش و نه پرسپولیس ضرر نمی‌کنند. محسن آشوری و حسین عبدی اواخر فوتبال‌شان بود و استانکو پابلوکوویچ از من به جای آن‌ها استفاده کرد. باید بستر را مهیا کنیم تا بازیکنان آینده‌دار بتوانند در پرسپولیس خودی نشان دهند. این روند موجب می‌شود تا بازیکنانی که رضایت‌بخش بازی نمی‌کنند به خود بیایند و بدانند برای آن‌ها حاشیه امنیتی نیست. باید از بازیکنانی مانند احمدی حمایت کرد تا بتوانند بهتر در خدمت پرسپولیس باشند.  

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته