دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 دی 1402 - 14:13

آمادگی دانشگاه آزاد اسلامی برای فعالیت علمی مشترک با حوزه علمیه مرودشت

آمادگی دانشگاه آزاد اسلامی برای فعالیت علمی مشترک با حوزه علمیه مرودشت
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت عنوان کرد: این دانشگاه آمادگی هرگونه همکاری برای برگزاری همایش‌ها و فعالیت علمی با حوزه علمیه را دارد.
کد خبر : 887828

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، سیروس فارسی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت به‌منظور گرامیداشت روز «وحدت حوزه و دانشگاه» با مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) مرودشت دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت در این نشست ضمن گرامیداشت روز وحدت حوزه و دانشگاه و شهادت شهید مفتح و تشکر از مدیر حوزه علمیه این شهرستان به سبب تعامل بسیار خوب حوزه با دانشگاه، ابراز امیدواری کرد که مسیر رو به رشدی را شاهد باشیم.

فارسی بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت آمادگی هرگونه همکاری برای برگزاری همایش‌ها و فعالیت علمی با حوزه علمیه را دارد.

مدیر حوزه امام صادق(ع) شهرستان مرودشت در این نشست گفت: وحدت حوزه و دانشگاه یعنی نزدیکی روحی و معنوی آنها، به طوری که هر دو در یک مسیر قرار گیرند و یک هدف و مقصد را بپیمایند و هدفشان تربیت انسان‌های پاک و بافضیلت باشد.

حجت‌الاسلام اسدالله پرهیز افزود: هماهنگی در نظام تعلیم و تعلم دانشگاه و حوزه در واقع کامل‌ترین حالت یک جریان علمی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود جهت‌گیری اصلی وحدت را توجه به جنبه‌های اخلاقی حوزه و دانشگاه عنوان کرد و گفت: منظور از وحدت حوزه و دانشگاه این است که این دو نهاد باید دو گام اخلاقی مهم در مسیر حرکت خود بردارند تا وحدت تحقق یابد.

مدیر حوزه امام صادق(ع) شهرستان مرودشت متذکر شد: نخست اینکه هر دو نهاد به تربیت انسانی اسلامی و پرورش و تعالی اخلاقی نیرو‌های خود اهتمام کامل بورزند تا از این رهگذر روح صداقت و صمیمیت در هر دو بارور شود و بتوانند در کنار هم به بررسی همه مسائل علمی و اجتماعی بپردازند.

پرهیز تبیین کرد: دوم اینکه تمام ابعاد و زوایای تنظیم روابط دوجانبه میان «حوزه و داتشگاه» در پرتو روح اخلاقی و صادقانه شکل می‌گیرد تا هیچ یک اجازه ندهد عوامل دیگر بر همراهی این دو نهاد سایه افکند و فضای صمیمیت و صداقت اخلاقی را به شائبه‌های خودمحوری آلوده سازد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته