دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 خرداد 1395 - 14:20

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا: مجلس دهم می‌تواند در اقتصاد مقاومتی و برنامه ششم تاثیرگذار باشد

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا راه پیروزی در اقتصاد مقاومتی را داشتن عزم و اراده ملی ، کمک ملت به دولت و کمک دولت به مردم برای حل مشکلات اقتصادی عنوان کرد.
کد خبر : 88778

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، به نقل از ایرنا، سرلشکر سید یحیی رحیم صفوی که پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران سخن می‌گفت، افزود: اتحاد و انسجام ملت و دولت و قوای مقننه و قضائیه زیر پرچم رهبری انقلاب بود که ما را به پیروزی رساند و برای پیروزی در اقتصاد مقاومتی هم راهی جز عزم و اراده ملی و کمک ملت به دولت و کمک دولت به مردم برای حل مشکلات اقتصادی نیست.


وی افزود: در اقتصاد مقاومتی می‌توانیم از خلاقیت و ابتکار عمل و ظرفیت و توانمندی‌های داخلی‌مان استفاده کنیم.


دستیارمقام معظم رهبری با اشاره به تشکیل مجلس جدید گفت: مجلس جدید که فردا آغاز به کار می‌کند می‌تواند در اقتصاد مقاومتی و برنامه ششم تاثیرگذار باشد.


دستیار و مشاورعالی رهبرمعظم انقلاب با اشاره به اینکه آیا مسئولان درسطوح بالای کشور اولویت خود را به اقتصاد قرار داده‌اند یا مسائل سیاسی گفت: الگوی مقاومت و پیروزی درهشت سال دفاع مقدس می‌تواند یک سند و راهنما برای اقتصاد مقاومتی باشد.


حضرت امام اولین جمله‌ای که فرمودند این بود که اصلا فرمانده کل قوا خداست، همان خدایی که به شما فرمان اقامه نماز داده است همان خدا به شما دستور دفاع داده است، بروید مطمئن باشید پیروز می‌شوید، من هم می‌آیم و آن‌جا با شما نماز می‌خوانم، ماهم مطالب حضرت امام را به سایر فرماندهان و نیروهای رزمنده منتقل کردیم.

صفوی بیان کرد: اتحاد و انسجام ملت و دولت و قوای مقننه و قضائیه زیر پرچم رهبری انقلاب بود که ما را به پیروزی رساند، برای پیروزی در اقتصاد مقاومتی هم راهی جز عزم و اراده ملی و کمک ملت به دولت و کمک دولت به مردم برای حل مشکلات اقتصادی نیست.


وی بیان کرد: برخی از پدیده‌های اجتماعی و سیاسی و ایدئولوژیک که از حقیقت و معنویت الهی برخوردار باشند قابلیت نفوذ و تکرار پیدا می‌کنند و بدون تردید دو رخداد عظیم پیروزی انقلاب اسلامی و پیروزی هشت سال دفاع مقدس از جمله این‌گونه حوادث قرن حاضر در مقیاس منطقه‌ای و جهانی هستند.


رحیم صفوی با اشاره به توطئه‌های دشمنان علیه ملت ایران گفت: آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها و همپیمانان منطقه‌ای آن‌ها طی 38 سال گذشته هر توطئه و جنگ مستقیم و یا نیابتی را علیه انقلاب اسلامی به راه انداخته‌اند و شکست خورده‌اند.


وی با بیان این سوال که آیا هم اکنون الگوی مقاومت هشت سال دفاع مقدس می‌تواند برای اقتصاد مقاومتی هم یک سند راهنما در جهت پیروزی باشد، افزود: هدف اساسی جنگ‌ها تحمیل اراده سیاسی یک دولت و یا ائتلافی از دولت‌ها علیه دولت دیگر است و این تحمیل اراده سیاسی ممکن است تصرف قسمتی از سرزمین یا منابع اقتصادی و یا تحمیل یک قرارداد سیاسی نظامی یا لغو قرارداد قبلی باشد.


صفوی اظهارکرد: هدف جنگ اقتصادی، جنگ فرهنگی و جنگ سیاسی هم، تحمیل اراده سیاسی دولتی و یا مجموعه‌ای از دولت‌ها علیه دولت و حکومت و ملت دیگری است.


وی ادامه داد: اگر دولت مهاجم بتواند دولت دیگر را تسلیم و وادار به اطاعت و تبعیت از خود کند، جنگ را برده و پیروز شده است، لیکن اگر دولت و ملت و یا حکومت مورد تعدی و تجاوز در مقابل اراده سیاسی دشمن، استقامت کند و اهداف دشمن را با شکست مواجه کند، می‌تواند اراده خود را بر دشمن مهاجم تحمیل کند.


دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری با اشاره به اصول و مولفه‌های قدرتی که ملت ایران توانست با بهره گیری آن‌ها حماسه مقاومت را شکل دهد، این سوال را مطرح کرد که آیا می‌توان هم اکنون با همین الگو در مقابله با جنگ اقتصادی و فشارهای سیاسی و اقتصادی دشمنان ایستاد؟


وی درادامه به تشریح برخی از این اصول و مولفه‌های قدرت پرداخت و گفت: خاطرم هست که در بهمن سال 64 خدمت حضرت امام رضوان‌الله تعالی علیه رسیدیم، آن زمان بنده فرمانده نیروی زمینی سپاه بودم. ضمن ارائه گزارش طرح‌های عملیاتی به محضر امام از سختی‌های عبور از اروند و اینکه ممکن است آنجا را تصرف کنیم، لیکن نتوانیم تثبیت کنیم خدمت حضرت امام گزارش دادم، حضرت امام اولین جمله‌ای که فرمودند این بود که اصلا فرمانده کل قوا خداست، همان خدایی که به شما فرمان اقامه نماز داده است همان خدا به شما دستور دفاع داده است، بروید مطمئن باشید پیروز می‌شوید، من هم می‌آیم و آن‌جا با شما نماز می‌خوانم، ماهم مطالب حضرت امام را به سایر فرماندهان و نیروهای رزمنده منتقل کردیم.


صفوی یادآور شد: دفاع مقدس تنها الگویی است که ملت و دولت ما را می‌تواند به پیروزی برساند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته