دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 خرداد 1395 - 13:55

خاتمی در خطبه دوم نماز جمعه تهران: نقطه برجسته این دوره مجلس خبرگان انتخاب آیت‌الله جنتی به ریاست بود/ آنچه خبرگان انجام داد در حقیقت مردم انجام دادند

خطیب جمعه تهران گفت: انتخاب هیئت رئیسه و اعضای کمیسیون‌های ششگانه دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری در فضایی بسیار صمیمی شکل گرفت و نقطه برجسته این دوره، انتخاب فقیه مجاهد آیت‌الله جنتی به ریاست مجلس خبرگان رهبری بود.
کد خبر : 88768

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام سید احمد خاتمی در خطبه دوم نمازجمعه تهران با اشاره به انتخاب حضرت‌الله خامنه‌ای از سوی مجلس خبرگان رهبری به عنوان رهبری اظهار کرد:‌ بزرگی را به رهبری برگزیدند که هرچه زمان می‌گذرد درستی این انتخاب بیشتر آشکار می‌شود.


وی با اشاره به مقام معظم رهبری ادامه داد: سیاستمداری را انتخاب کردند که سیاستمداران برجسته بین‌المللی او را رهبری حکیم و دور اندیشمند می‌دانند و شکر این نعمت هم با ولایتمداری است و نه تنها با ولایت شعاری. ولایت محور وحدت است.


خطیب جمعه تهران با اشاره به انتخاب آیت‌الله جنتی به عنوان ریاست مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد:‌ رسانه‌های استکباری در تخریب این فقیه مجاهد آنچه در چنته داشتند در ایام انتخابات به میدان آوردند ولی خبرگان ملت منتخب شما هستند، جزئی از شما هستند. آنچه خبرگان انجام داد در حقیقت شما(مردم) انجام دادید و تو دهانی محکمی زدید به آمریکا، انگلیس و رسانه‌های استکباری.


خاتمی اضافه کرد: پیام این انتخاب این است که تحلیلگران بیگانه بد تحلیل نکنند. اگر واقعیت را در این عرصه می‌خواهند ببینند، واقعیت آن بود که در مجلس خبرگان ملت خودش را نشان داد. تخریب‌ها در کوتاه‌مدت جواب می‌دهد اما در دراز‌مدت جواب نخواهد داد و خورشید همیشه پس ابر باقی نمی‌ماند. زمستان تمام می‌شود و روسیاهی برای ذغال باقی می‌ماند.


وی گفت: آنهایی که می‌گفتند با مرگ بر شاه، شاه سرنگون نمی‌شود امروز می‌گویند ما راهی جز ارتباط با آمریکا نداریم.


دشمن در تلاش برای تخریب عناصر و نهادهای انقلابی است


خطیب نماز جمعه تهران در بخش دیگری از سخنان خود تخریب عناصر و نهادهای انقلابی از جمله روحانیان انقلابی و وفادار به نظام با آرم آخوند حکومتی و تندرو ، نهادهای تاثیرگذار در انقلاب و نظام از جمله سپاه پاسداران و شورای نگهبان و دو قطبی کردن جامعه را از جمله تلاش‌های دشمنان عنوان کرد و گفت نباید با پرداختن به مسایل فرعی از اهداف و تلاش های دشمن غافل بود.


خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به کارشکنی‌های حکام آل سعود برای برگزاری مراسم حج گفت:ما حجی می‌خواهیم که به حجاج ما اهانت نشود و امنیت حجاج تامین شود.


خاتمی درباره مراسم حج امسال و مذاکراتی که درباره آن در جریان است، اظهار کرد: آخرین اطلاعی که امروز دریافت کردم این بود برای بار دوم هم که هیئت ایرانی برای امور حج امسال به جده رفتند اما متاسفانه همچنان حکام لجباز آل سعود در برابر دو خواسته بحق ملت ایستادند و مقاومت کردند.


وی افزود: ما دو حرف داریم؛ مردم ما مردم عزیز و با کرامتی هستند ما حجی می خواهیم که به حجاج ما اهانت نشود و امنیت حجاج تامین شود نه سفارتخانه و نه کنسولگری داریم هر چه می‌گویند تضمین دهید، نمی‌دهند.


خاتمی ادامه داد: بعثه رهبری ،سازمان حج و زیارت تمام تلاش را به کار بردند امسال حج برگزار شود، آنها نگذاشتند و صد عن سبیل الله کردند. حکام و مفتیان جنایتکار آنها می‌گوید این ایرانی‌ها هستند که نمی‌خواهند بیایند.


وی خطاب به حکام ال سعود گفت:شما مصداق کسانی هستید کهصد عن سبیل الله کردید که کار کفار است و مصداق ضلال بعید هستید.


خطیب نماز جمعه تهران اضافه کرد: این حقیقت و حادثه همانند در حادثه جمعه خونین و جانباختن حاجیان عزیز باردیگر نشان آل سعود لیاقت اداره حرمین شریفین را ندارند و باید حرمین شریفین تحت نظر هیاتی از دول اسلامی باشد که دلداده عمیق به اسلام باشند و جانشان مملو از نفرت از استکبار باشد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته