دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 خرداد 1395 - 10:23
در گفت‌وگو با آنا

زیباکلام: خودسرهای به ظاهر حزب‌اللهی به سخنان رهبر انقلاب هم توجهی نمی‌کنند

یک کارشناس مسائل سیاسی معتقد است که اقدامات خودسرها به دنبال سخنرانی اخیر رهبر معظم انقلاب مبنی بر مخالفت ایشان با شعار دادن، هیاهو و جنجال به پا کردن رفع نخواهد شد.
کد خبر : 88751

صادق زیباکلام، کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، درباره مخالفت صریح رهبر معظم انقلاب با هیاهو و جنجال ایجاد کردن و شعار دادن در سخنرانی‌ها و جلسات بیان کرد: رهبر معظم انقلاب مخالفات خودشان درباره چنین اتفاقاتی بیان کرده‌اند، اما قطعاً در آینده بار دیگر نیز شاهد جنجال در شهرها و سخنرانی‌های مختلف خواهیم بود.


خودسرها و افراد به ظاهر حزب‌اللهی، نگرانی و واهمه‌ای از قانون ندارند چراکه برای آن‌‌ها اصلاً قانون و مجوزهای صادره از نهادها و... مهم نیست

وی در این باره اضافه کرد: کافی است یکی از خطبای نماز جمعه بگوید «اگر بخواهد بی‌عفتی و بی‌عصمتی» به وجود بیاید یا «اعمال خلاف» صورت بگیرد جوانان حزب‎اللهی ما اجازه نمی‎دهند یا مانع از چنین رفتارهایی خواهند شد.


مشکلی که در ایران وجود دارد، نبود حاکمیت قانون است


زیباکلام تأکید کرد: اگر حرف خطبای نماز جمعه چراغ سبزی برای رفتارهای خودسرانه باشد، قانون‌شکنان خودشان را موظف به اجرای تکلیف و نه قانون می‌دانند یعنی به راحتی کنسرت‌ها را لغو می‎کنند.


این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: بارها مشاهده کردیم که برای برگزاری کنسرت‌ها مجوز صادر شده و خوانندگان و... فرایندهای قانونی را برای اجرای کنسرت‌ها طی کرده‌اند، در حالی‌که خودسرها به یکباره تمام مجوزها و مراحل قانونی را غیرقانونی تلقی می‌کنند و رفتارها و گفته‌های امرکنندگان را سرلوحه خود قرار می‌دهند.


زیباکلام تصریح کرد: مسأله خودسری‌ها به دنبال سخنرانی رهبر معظم انقلاب مبنی بر مخالفت ایشان با شعار دادن، هیاهو و جنجال به پا کردن رفع نخواهد شد. خودسرها به سخنان ایشان هم توجهی نمی‌کنند. به عقیده من، تنها راه حلی که می‌تواند مانع از رفتارهای خودسرها شود اجرای دقیق قانون و برخورد قانونی با خودسرهاست.


به گفته او، «در دو سال اخیر شاهد بوده‌ایم که خودسرها سخنرانی‌ها و جلسات قانونی شخصیت‌ها را برهم زده‌اند. به عبارتی این جماعت نگرانی و واهمه‌ای از قانون ندارند چراکه برای آن‌‌ها اصلاً قانون و مجوزهای صادره از نهادها و... مهم نیست.»


وی افزود: مشکلی که در ایران وجود دارد نبود عدم اجرای تمام و کمال قانون است.


این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه «خودسرها و افراد به ظاهر حزب‌اللهی از سخنان رهبر انقلاب استفاده ابزاری می‌کنند»، اظهار کرد: متأسفانه خودسرها به بیانات اخیر رهبری توجه نخواهند کرد و اقدامات خودشان را به دیگر سخنان ایشان استناد می‌دهند یا می‌گویند رویکردهای ما نسبت به لغو جلسات، سخنرانی‌ها و حتی کنسرت‌ها به دلیل برخورد با نفوذی‌هاست.


به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، هفته گذشته رهبر معظم انقلاب اسلامی در دانشگاه افسرى و تربیت پاسداری امام حسین علیه‌السلام تأکید کردند: بنده می‌بینم گاهی اوقات یک جماعتی، یک افرادی، جوان‌های احتمالاً صالح و مؤمنی با یک کسی مخالفند یا با یک جلسه‌ای مخالفند، بنا می‌کنند هیاهو کردن و جنجال کردن و شعار دادن؛ بنده با این کارها موافق نیستم. این هیچ فایده‌ای ندارد؛ این را من از قدیم به کسانی که در این کارها بودند، همواره سفارش کرده‌ام.


ایشان در ادامه افزودند: اینکه بروند در یک مجلسی، چون فلان‌کس سخنرانی می‌کند که شما مثلاً او را قبول ندارید- ممکن هم هست حق با شما باشد یا نباشد- برویم این مجلس را خراب کنیم، به‌هم بزنیم؛ نه، این هیچ فایده‌ای ندارد. فایده در تبیین است، فایده در کار درست است، در کار هوشمندانه است؛ این‌ها است که فایده دارد. گاهی اوقات بعضی‌ها از روی اغراضی این کارها را می‌کنند، به پای بچّه‌های مؤمن و حزب‌اللهی می‌اندازند؛ حواستان به این هم باشد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته