دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 خرداد 1395 - 14:05

بازمانده حمله اتمی: اگر اوباما عذرخواهی کند، در آرامش خواهم مُرد

یکی از بازماندگان حمله اتمی آمریکا به هیروشیما گفت که عذرخواهی اوباما بابت این حمله می‌تواند موجب کاهش آلامش شود.
کد خبر : 88745

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنا به نقل از رویترز، باراک اوباما، اولین رئیس‌جمهوری آمریکاست که پیش از اتمام دوران ریاست جمهوریش قرار است امروز با حضور در محل پرتاب اولین بمب اتمی تاریخ، با تقدیم گل، به هزاران قربانی این حادثه ادای احترام کند.


ائیجی هاتوری، شهروند 73 ساله ژاپنی که از حمله اتمی ارتش آمریکا به شهر هیروشیما جان به در برده درباره این سفر می‌گوید: «من می‌خواهم اوباما بگوید: متاسفم. اگر او این کار را انجام دهد، شاید آلام مرا تخفیف دهد.»


والدین و پدر بزرگ و مادربزرگ هاتوری که در نزدیکی محل اصابت بمب اتمی برنج می‌کاشتند، یا در همان روز حادثه یا در سال‌های س از آن کشته شده‌اند. به او گفته شده که در هنگام انفجار بمب، در حال سه‌چرخه‌سواری بوده است. او اکنون مبتلا به سه نوع سرطان است.


هاتوری افزود: «اگر اوباما عذرخواهی کند، من ممکن است بمیرم و در آرامش والدینم را در بهشت ملاقات کنم. من می‌توانم به آنها بگویم که این اتفاق (عذرخواهی اوباما) رخ داد.»


ایشیدا که دو سال پس از انفجار، متولد شده و بازماندگان این حادثه را که زخم‌هایی روی پوست خود داشته‌اند، به یاد دارد گفت: «دیدار یک رئیس‌جمهوری آمریکا از هیروشیما تنها اولین گام است. ما هنوز 10 سال با احتمال عذرخواهی یک رئیس‌جمهوری آمریکا فاصله داریم.»


باراک اوباما گفته است که به خاطر بمباران اتمی هیروشیما از مردم ژاپن عذرخواهی نخواهد کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته