دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
آنا گزارش می دهد؛

نویدی بر یک اتفاق بین‌المللی در چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فجر

نویدی بر یک اتفاق بین‌المللی در چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فجر
دبیرخانه چهل و دومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر این روزها فعالیت هایش را با سرعت جلو می برد و بخش بین الملل این جشنواره نیز با قوت به دریافت آثار پرداخته است.
کد خبر : 887445

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، طبق آمار اعلام شده از سوی دبیرخانه چهل و دومی جشنواره بین المللی فجر امسال ۱۲۱ اثر نمایشی برای حضور و رقابت در بخش بین الملل جشنواره آثارشان را ارسال کرده اند.  

این درحالی است که طبق اعلان قبلی ۹۳ اثر نیز برای بخش رادیویی متقاضی بخش رادیو تئاتر هستند، ۴۸ اثر در بخش تئاتر تلویزیونی و ۱۹۷ اثر نیز متقاضی حضور در بخش خیابانی (تازه‌های تولید) اند.

با توجه به آمار اعلام شده از بخش بین الملل می‌توان پیش بینی یک حضور بالای کمی از سوی کشور‌های مختلف را امسال داشت و حال باید دید که با امکانات موجود قرار است چه تعداد گروه داوری و برای حضور در بخش بین الملل انتخاب شوند. در هر حال همین میزان بالای آثار رسیده گویای یک اتفاق خوب در بخش بین الملل می‌تواند باشد که امید داریم به لحاظ  کیفی نیز آثار انتخاب شده قابل قبول و مورد پسند مردم و هنرمندان قرار بگیرند.

یکی از بخش‌های ویژه  جشنواره فجر امسال بخش ویژه غزه است که گویا آثار ارسال شده درباره فلسطین خواهد بود و هنوز آماری از این بخش اعلام نشده است.

چهل و دومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر بهمن ماه به دبیری مهدی حامد سقاییان در تهران برگزار می‌شود و در حال حاضر بخش‌های خیابانی و صحنه‌ای در عرصه منطقه‌های مختلف مشخص شده در حال رقابت هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته