دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
معاون تحقیقات فناوری وزارت بهداشت عنوان کرد؛

لزوم تغییر رویکرد از مدرک گرایی به مهارت گرایی

لزوم تغییر رویکرد از مدرک گرایی به مهارت گرایی
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با اشاره به لزوم تغییر رویکرد از مدرک گرایی به مهارت گرایی گفت: یکی از کارکرد‌های مهم آموزش حل نیاز‌ها و مسائل فعلی و آینده کشور است.
کد خبر : 887313

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ یونس پناهی در نشست مشترک معاونین وزارت «بهداشت، درمان و آموزش پزشکی» و وزارت «علوم تحقیقات و فناوری» ضمن تقدیر از وزارت علوم به دلیل ساماندهی رشته‌های آموزشی در مجموعه آن وزارتخانه، گفت: نگرش‌ها باید از مدرک گرایی به مهارت گرایی حرکت کند و به افراد، مهارت‌های مورد نیاز را بیاموزیم.

وی با تاکید بر تقویت ارتباط دانشگاه‌ها با صنایع، خاطرنشان کرد: خوشبختانه با توسعه پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد فناوری در حوزه سلامت توانسته ایم فاصله ایده تا محصول را کاهش دهیم. در حوزه فناوری نیز ثبت پتنت، پایان کار نیست بلکه باید ادامه دار و منجر به تولید محصول و تجاری سازی شود.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به جایگاه ۱۵ ایران در تولید علم، یادآور شد: در حوزه فناوری، رتبه کشورمان ۶۲ است بنابراین می‌توان به این نتیجه رسید که تمام تولیدات علمی در کشوران به محصول و فناوری ختم نشده است.

وی دیپلماسی علمی را محدود به پذیرش دانشجویان خارجی در کشور ندانست و افزود: با تلاش وزارتخانه‌های بهداشت و علوم زمینه‌های تقویت مراودات علمی و آموزشی و برگزاری کنفرانس‌های مشترک با سایر کشور‌ها فراهم شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب