دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

گزارش آنا از حواشی ورود عوامل «فروشنده» به ایران/ فرهادی: این جو هم تمام می‌شود! + تصاویر

اصغر فرهادی، شهاب حسینی و ترانه علیدوستی به همراه پریسا بخت‌آور و سایر عوامل فیلم «فروشنده» بامداد روز جمعه (7 خرداد ماه) در میان استقبال پرشور مردم وارد ایران شدند.
کد خبر : 88725

به گزارش خبرنگار فرهنگی آنا، در حالی که جمعیت کثیری از مردم و اهالی رسانه در ساعات ابتدایی بامداد جمعه (7 خرداد ماه) برای استقبال از عوامل فیلم «فروشنده» در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی حضور یافته بودند، اصغر فرهادی، شهاب حسینی و ترانه علیدوستی به همراه پریسا بخت‌آور و سایر عوامل فیلم «فروشنده» وارد فرودگاه شدند و با استقبال پرشور مردم مواجه شدند به گونه‌ای که خروج از سالن فرودگاه به سختی صورت گرفت.


با وجود ناهماهنگی و بی‌نظمی موجود در فرودگاه برخی از خبرنگاران در پی تلاش‌های جلیل اکبری صحت، رخشان بنی‌اعتماد و آناهید آباد توانستند وارد سالن پاویون شوند و چند لحظه‌ای با فرهادی، حسینی و علیدوستی صحبت کنند.



اصغر فرهادی در جمع خبرنگاران گفت: «خیلی متشکرم که این راه دور را آمدید و از ما استقبال کردید. من به تمامی سوالات شما در نشست خبری روز دوشنبه پاسخ خواهم داد. اجازه بدهید به دلیل شرایط حاکم و ازدحام جمعیت در فرصت بهتری پاسخگوی همه سوالات شما باشم.»


وی درباره حواشی به‌وجود آمده از سوی برخی افراد و رسانه‌ها درباره محتوای فیلم «فروشنده» و حضور این فیلم در جشنواره کن و بردن جایزه در چنین جشنواره‌هایی مطرح شده است، گفت: «من به چنین شرایطی عادت کرده‌ام، این جو هم تمام می‌شود.»


شهاب حسینی نیز گفت: «جای سینمای ایران در چنین رویدادی خالی بود و باید چنین اتفاقی می‌افتاد. به هر حال ما تمام تلاشمان را کردیم که نماینده شایسته‌ای برای سینمای ایران باشیم و خدا را شکر که این اتفاق افتاد.»


وی افزود: «من از شادی مردم خوشحالم؛ شادی فقط این نیست که دائما فیلم خنده‌دار بسازیم، همین که بتوانیم با موفقیت‌هایمان شادی را برای مردم به ارمغان بیاوریم، اتفاق مثبتی است و خدا را شکر می‌کنم که وظیفه‌ام را انجام دادم. هر فعالیتی که عزتی را برای مردم این سرزمین به ارمغان بیاورد باعث شادی من است.»


حسینی در پاسخ به این پرسش که از گرفتن مهم‌ترین جایزه بازیگری تاریخ سینمای ایران چه حسی دارید؟ توضیح داد: «خدا را شکر می‌کنم که توانستم وظیفه‌ام را برای سرزمینم انجام دهم.»


این بازیگر در جواب به اینکه آیا این جایزه سکوی پرتابی برای حضور شما در سینمای اروپا و آمریکا خواهد بود؟ بیان کرد: «هر چه که خدا بخواهد، اما من ترجیح می‌دهم که فعالیتم را در سرزمین خودم ادامه دهم.»



ترانه علیدوستی نیز در جمع خبرنگاران و در میان ازدحام شدید استقبال‌کنندگان ضمن تشکر از مردم گفت: «حدس می‌زدم مردم برای استقبال از عوامل فیلم «فروشنده» بیایند اما تصور نمی‌کردم استقبال تا این اندازه زیاد باشد. امیدوارم ما نمایندگان شایسته‌ای برای سینمای ایران باشیم و این اتفاق پلی برای حضور بیشتر و پرافتخارتر سینمای ایران در مجامع مختلف بین‌المللی باشد.»


حوالی ساعت 2 بامداد عوامل فیلم «فروشنده» موفق شدند با تلاش ماموران فرودگاه و پرسنل وزارت ارشاد از میان جمعیت زیاد استقبال‌کنندگان عبور کنند و از سالن فرودگاه امام خمینی خارج شوند.



فیلم «فروشنده» در شصت و نهمین جشنواره فیلم کن موفق به دریافت دو جایزه بهترین فیلمنامه برای اصغر فرهادی و بهترین بازیگر مرد برای شهاب حسینی شده است.


علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی، حبیب ایل بیگی مدیرکل نظارت و ارزشیابی وزارت ارشاد، جلیل اکبری صحت مدیر کل روابط عمومی سازمان سینمایی، امین تارخ رئیس انجمن بازیگران خانه سینما، کیوان کثیریان، رخشان بنی اعتماد، آناهید آباد، کامران ملکی، علی اعلایی، نیما رئیسی، محمدرضا دلپاک، کاوه سجادی حسینی، حبیب رضایی و جمعی از عوامل فروشنده از جمله افرادی بودند که برای استقبال به فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) آمده بودند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته