دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 خرداد 1395 - 11:41

امضای یادداشت تفاهم همکاری‌ حمل‌ونقل ریلی میان ایران و انگلستان

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه‌‌آهن که به منظور دیدار و انجام مذاکرات دوجانبه به همراه هیاتی به لندن سفر کرده است، یادداشت تفاهم همکاری در زمینه حمل‌ونقل ریلی با همتای انگلیسی خود به امضا رساند.
کد خبر : 88711

به گزارش گروه اقتصادی آنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت،در این یادداشت تفاهم که با هدف توسعه سیستم راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران از طریق تبادل دانش و تکنولوژی در بخش ریلی به امضا رسید، زمینه‌های همکاری دو کشور در قالب مدیریت فرآیند‌ها و سیستم‌های حمل‌ونقل ریلی و نیز مدیریت فنی و تکنولوژی راه‌آهن، مورد تاکید قرار گرفته است.


براساس گزارش سفارت جمهوری اسلامی ایران، محسن پورسیدآقایی مدیرعامل راه‌آهن کشورمان در جریان سفرش به لندن، همچنین با دو تن از معاونین وزارت حمل و نقل انگلیس دیدار و ضمن اشاره به برنامه ها و اقدامات صورت گرفته در زمینه ارتقای جایگاه حمل‌ونقل ریلی و جابجایی مسافر و بار در کشور ، فرصت‌های کم نظیر سرمایه‌گذاری در این بخش را برای طرف انگلیسی تشریح کرد.


طرف انگلیسی نیز با اشاره به جذابیت‌های ایران برای همکاری‌های تجاری و اقتصادی، نسبت به توسعه مناسبات در حوزه حمل‌ونقل ریلی با کشورمان ابراز علاقه‌مندی کرد.


امضای یادداشت تفاهم همکاری‌های حملونقل ریلی میان تهران و لندن متعاقب سفر فروردین‌ماه گذشته 'روبرت گودویل' معاون وزیر حمل و نقل انگلیس به ایران صورت می‌گیرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته