دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 خرداد 1395 - 10:51
در گفت‌وگو با آنا

نماینده مجلس دهم: آنان که منطقی برای گفت‌وگو ندارند، سخنرانی‌ها را بهم می‌زنند

یکی از نمایندگان مجلس دهم شورای اسلامی بیان کرد: مدعیان راستین ولایت از این به بعد با رفتارهای خودشان باید نشان دهند که تابع نظر رهبر معظم انقلاب هستند.
کد خبر : 88710

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، طی روزهای گذشته منابع خبری، از طرح برخی گروه‌های مخالفت دولت برای برهم زدن سخنرانی رئیس جمهوری در مرقد امام(ره) خبر دادند.


برخی سایت‌های خبری در این باره نوشتند اتاق فکر و عملیات دلواپسان در دستور کار جدید خود و به بهانه مقابله با جریان خودساخته تقابل، قصد داشتند در شب سخنرانی رئیس جمهوری در مرقد امام(ره) با برهم زدن مراسم و مختل کردن این سخنرانی طبق عادت همیشگی خود تداعی مقابله مردم با رئیس جمهوری را کلید بزنند!


این در حالی است که هفته گذشته رهبر معظم انقلاب اسلامی در در دانشگاه افسرى و تربیت پاسداری امام حسین علیه‌السلام تأکید کردند: بنده می‌بینم گاهی اوقات یک جماعتی، یک افرادی، جوان‌های احتمالاً صالح و مؤمنی با یک کسی مخالفند یا با یک جلسه‌ای مخالفند، بنا می‌کنند هیاهو کردن و جنجال کردن و شعار دادن؛ بنده با این کارها موافق نیستم. این هیچ فایده‌ای ندارد؛ این را من از قدیم به کسانی که در این کارها بودند، همواره سفارش کرده‌ام.


ایشان در ادامه افزودند: اینکه بروند در یک مجلسی، چون فلان‌کس سخنرانی می‌کند که شما مثلاً او را قبول ندارید- ممکن هم هست حق با شما باشد یا نباشد- برویم این مجلس را خراب کنیم، به‌هم بزنیم؛ نه، این هیچ فایده‌ای ندارد. فایده در تبیین است، فایده در کار درست است، در کار هوشمندانه است؛ این‌ها است که فایده دارد. گاهی اوقات بعضی‌ها از روی اغراضی این کارها را می‌کنند، به پای بچّه‌های مؤمن و حزب‌اللّهی می‌اندازند؛ حواستان به این هم باشد.


در همین باره حجت‌الاسلام احمد مازنی، نماینده مردم تهران در مجلس دهم شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا درباره تأکید رهبر معظم انقلاب بر مخالفت با هیاهو و جنجال ایجاد کردن و شعار دادن در سخنرانی‌ها و جلسات اظهار کرد: مواضع رهبر انقلاب همیشه این بوده است. ایشان با رفتارهای تشنج‌آمیز و ایجاد جنجال مخالفت‌های خودشان را اعلام کرده‌اند. رهبر انقلاب همواره در دیدار با شخصیت‌ها و سخنرانی‌هایی که داشته‌اند، بیان کرده‌اند که با شعار دادن و ایجاد هیاهو در سخنرانی‌ها و جلسات موافق نیستند.


وی در ادامه افزود: این گونه اقدامات، رفتارهای افرادی است که از منطق لازم برای گفت‌وگو و تعامل برخوردار نیستند یا اشخاصِ احساسی هستند که به وسیله دیگران تحریک می‌شوند.


تجربه من از گذشته نشان می‎دهد که خودسرها اعتقاد قلبی به ولایت فقیه ندارند همانطوری که از بقیه ارزش‌ها و اصول‌های انقلاب به صورت ابزاری استفاده می‌کنند و قاعدتاً به مواضع رهبر معظم انقلاب اسلامی توجه نخواهند داشت.

رئیس شاخه ایثارگران حزب اعتماد ملی تصریح کرد: مدعیان راستین ولایت از این به بعد با رفتارهای خودشان باید نشان دهند که تابع نظر رهبر انقلاب هستند. بنابراین این دسته از افراد باید اجازه دهند تا مسائل در مجرا و طرق قانونی و با رعایت اخلاق دنبال و حل و فصل شوند.


این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به اینکه عده‌ای خودشان را فراتر از قانون تلقی می‌کنند، گفت: به عقیده من، رفتارهای جنجالی و پرتنش از چنین افرادی خارج از انتظار نیست و نمی‌توان بیش از این نیز انتظار رفتار و رویکرد بهتری از این جماعت داشت.


مازنی ادامه داد: متأسفانه افرادی که بازیگردان‌های اصلی رفتارهای تشنج آمیز هستند معمولاً از اشخاص ساده لوح سوءاستفاده می‌کنند و این افراد نیز بر این باورند که گفته‌های بازیگردان‌های اصلی برای ایجاد هیاهو درست و صحیح است و طبیعتاً افراد ساده لوح تحریک می‌شوند و سیاست‌ها و افکار آن‌ها را اجرایی می‌کنند.


نماینده مجلس دهم شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش که آیا این عده و جماعت از این پس بیانات رهبر انقلاب را فصل‌الخطاب قرار خواهند داد یا خیر؟ بیان کرد: تجربه من از گذشته نشان می‎دهد که آن‌ها اعتقاد قلبی به ولایت فقیه ندارند همانطوری که از بقیه ارزش‌ها و اصول‌های انقلاب به صورت ابزاری استفاده می‌کنند و قاعدتاً به مواضع رهبر معظم انقلاب اسلامی توجه نخواهند داشت.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته