دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

وزیر علوم: استعفای رئیس سازمان سنجش فنی است پس باید از آن عبور کنیم

وزیر علوم: استعفای رئیس سازمان سنجش فنی است پس باید از آن عبور کنیم
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: استعفای رئیس سازمان سنجش آموزش کشور مسئله‌ای فنی است و باید از آن عبور کرد.
کد خبر : 886935

خبرگزاری علم و فناوری آنا- نادیا عابد؛ در کنکور کارشناسی ۱۴۰۱ بیش از ۸۵۰ نفر از داوطلبان که در حین برگزاری آزمون سراسری از تجهیزات الکترونیکی استفاده کردند، شناسایی و در مهلت قانونی در هیئت‌های بدوی و تجدیدنظر به پرونده‌های آنان رسیدگی شد و علاوه بر محرومیت از آزمون برخورد قانونی لازم با آن‌ها انجام شد.

با توجه به تکلیف قانونی در ماده ۱۱ قانون رسیدگی به جرائم و تخلفات آزمون‌های سراسری مبنی بر بررسی‌های فنی و علمی و مغایرت سوابق تحصیلی با نتایج آزمون و نیز شباهت غیرمتعارف پاسخنامه‌های داوطلبان، بالغ بر ۱۰۴۵ نفر از داوطلبان، مشمول شبهه در نتایج آزمون شدند و با تصمیم هیئت بدوی رسیدگی به تخلفات آزمون‌های سراسری در زمان قبل از اعلام نتایج نهایی آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ و حتی برخی از آنان قبل از انتخاب رشته تفهیم اتهام شده و برای شرکت در آزمون مجدد در دو یا سه درس که شبهه داشتند، دعوت شد.

پس از اعلام خبر بازگشت به تحصیل ۳۵ داوطلب شبهه‌دار کنکور با رأی دیوان عدالت اداری، عبدالرسول پورعباس، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در واکنش به این اتفاق استعفا کرد.

حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه روز گذشته در خبری اعلام می‌کند که محمد علی زلفی گل، وزیر علوم با استعفای عبدالرسول پورعباس، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور موافقت نکرده است. 

امروز، دوشنبه چهارم دی ۱۴۰۲ وزیر علوم در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال آنا که چرا با استعفای وزیر علوم موافقت نکرده است، گفت: استعفای رئیس سازمان سنجش مسئله‌ای فنی است و بهتر است از آن عبور کنیم.  

حال باید منتظر ماند تا مشخص شود عبورکردن از استعفای رئیس سازمان سنجش به معنای پذیرفتن این استعفاست یا اینکه قرار است راه چاره دیگری در پیش گرفته شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته