دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی:

اعتکاف یکی از راه‌های خودسازی و رسیدن به حکمرانی اسلامی است

اعتکاف یکی از راه‌های خودسازی و رسیدن به حکمرانی اسلامی است
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، در مراسم تجلیل از ایده‌های اعتکاف دانشجویی حضور یافت و بر خودسازی از طریق اعتکاف تأکید و عنوان کرد: راه رسیدن به حکمرانی اسلامی خودسازی است.
کد خبر : 886839

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در مراسم تجلیل از ایده‌های اعتکاف دانشجویی که امروز برگزار شد، اظهار کرد: نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، از ابتدای تأسیس تاکنون کار‌های خوبی را انجام داده که صدقه جاریه محسوب می‌شود، از جمله آن‌ها ازدواج دانشجویی و راه‌اندازی دروس معارف است، این رویکرد‌ها از دهه ۷۰ به بعد راه اندازی شده و برکات خوبی داشته است.

خسروپناه افزود: یکی از این اقدامات دیگر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، اعتکاف دانشجویی است که نه تنها در محیط دانشگاه بالنده شد بلکه به گسترش معنویت در جامعه کمک کرد و اگر اکنون ستاد اعتکاف در کشور داریم منشأ آن اعتکاف دانشجویی است، اعتکاف دانشجویی به کشور‌های دیگر تسرّی پیدا کرده است و برخی از کشور‌ها از این الگو استفاده می‌کنند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی خطاب به دانشجویان گفت: در آینده شما آینده‌سازان کشور هستید که مسئولیت‌های نظام اسلامی بر عهده شما خواهد بود برای اینکه در این مسیر دچار فساد نشوید باید مراقب وسوسه شیطان و نفس امّاره باشید.

وی ادامه داد: ثمره اعتکاف صرفا گوشه‌نشینی نیست بلکه توصیه شده اعتکاف‌ها در مساجد جامع انجام شود که جمعی حضور داشته باشند در دوران اعتکاف با دوری از لذّت‌های دنیوی و عبادت، پراکندگی قلب و روح اجتماع پیدا می‌کند و قلب سلیم به ارمغان می‌آید و انسان به فرصت مراقبه نفس دست پیدا می‌کند.

خسروپناه با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب و اینکه پس از خودسازی، مرحله خودسازی و تمدّن‌سازی ایجاد می‌شود، ادامه داد: برای حکمرانی اسلامی باید مسئولان اهل تهجّد باشند چراکه اگر اهل تهجّد شبانه نباشد قطعا شکست می‌خورند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: راه رسیدن به حکمرانی اسلامی خودسازی است، یکی از راه‌های خودسازی همین اعتکاف است. دانش‌افزایی دینی هم می‌تواند در دوران اعتکاف دنبال شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته