دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 دی 1402 - 15:22

آغاز ماراتن کرسی‌های آزاداندیشی با رقابت بیش از ۷۰۰ دانشجو در همدان

آغاز ماراتن کرسی‌های آزاداندیشی با رقابت بیش از ۷۰۰ دانشجو در همدان
معاون فرهنگی دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی همدان از آغاز ماراتن کرسی‌های آزاداندیشی با رقابت ۷۴۸ دانشجو در قالب ۱۸۷ تیم خبر داد.
کد خبر : 886580

مهدی مجلسی، معاون فرهنگی دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی همدان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا از آغاز دور مقدماتی نخستین رویداد ملی مسابقات کرسی آزاداندیشی در این دانشگاه از فردا خبر داد و اظهار کرد: ۷۴۸ دانشجو در قالب ۱۸۷ تیم در این رویداد ملی در محور‌های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی، هنر و معماری و سلامت به رقابت خواهند پرداخت.

وی افزود: هر تیم متشکل از چهار دانشجو (دو پژوهشگر و دو سخنگو) که می‌توانند از یک استاد مشاور نیز بهره‌مند شوند و️ مسابقات به‌صورت حضوری با شرکت دانشجویان از دانشگاه‌های سراسری، علوم پزشکی، پیام نور، آزاد اسلامی استان، فرهنگیان، جهاد دانشگاهی، علمی کاربردی و برگزار خواهد شد. هدف از برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی، آزادی طرح مطالبات مختلف دانشجویان، بسترسازی تضارب آرا و ارتقای فرهنگ استدلال، نشاط علمی و گفتگومحوری، میان نسل جوان است.

معاون فرهنگی دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی همدان عنوان کرد: رقابت در کرسی‌های آزاداندیشی میان دانشجویان مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکتری خواهد بود.هر کرسی علاوه بر مشارکت تیم‌های دانشجویی با حضور داورانی برگزار می‌شود که از منظر علمی، در چارچوب موضوع آن کرسی، مباحثه میان تیم‌های موافق و مخالف را ارزیابی می‌کنند و طبق آیین‌نامه دخالت ندادن مواضع شخصی، رعایت بی‌طرفی و حسن نیت از شاخصه‌های آنهاست.

مجلسی، ایجاد بستر مناسب برای تشویق و زمینه‌سازی فرآیند تولید علم به‌ویژه احیای امربه‌معروف و نهی از منکر، آموزش عملی گفت‌وگوی علمی و اخلاق اسلامی، مبتنی بر حفظ کرامت انسان در مقابل ابزار‌های جنگ شناختی دشمن را از دیگر اهداف رویداد ملی رقابت تیم‌های دانشجویی در کرسی‌های آزاداندیشی نام برد.

وی تشریح کرد: قوت استدلال، قوت استناد و اخلاق‌مداری سه معیار داوری این دوره از رقابت‌ها است و اینکه چه کسی از چه چیزی دفاع یا انتقاد می‌کند، اصلاً برای ما مهم نیست؛ بلکه مهم این است که فرد تا چه اندازه مستدل و اخلاق مدار از موضوعی دفاع و یا انتقاد کند.

معاون فرهنگی دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی همدان با بیان اینکه هدف این است که دانشجویان حرف‌های دیگر را بشنوند و هم از طرفی گفت‌وگوی مستدل، مستند و اخلاق مدار تثبیت شود، مطرح کرد: دور مقدماتی این مسابقات قبل از پیان ترم در روز‌های یک‌شنبه تا پایان هفته در دانشگاه آزاد اسلامی همدان برگزار می‌شود و مرحله بعد با آغاز ترم بهمن خواهد بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته