دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 دی 1402 - 14:24

رویداد صدرا بسترساز اشتغال همزمان با تحصیل دانشجویان

رویداد صدرا بسترساز اشتغال همزمان با تحصیل دانشجویان
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دشتستان رویداد صدرا را بسترساز اشتغال همزمان با تحصیل دانشجویان و جهت‌گیری برای نظام مهارتی در دانشگاه دانست. 
کد خبر : 886370

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، اشکان معصومی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دشتستان(برازجان) در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهر برازجان با ارائه گزارش برگزاری رویداد صنعت، دانشگاه، راه اشتغال،(صدرا) از بسترسازی تحقق دانشگاه کارآفرین و فناور خبر داد.

معصومی بیان کرد: به گواه اسناد رسمی بین‌المللی پس از انقلاب اسلامی شاهد یک تحول بزرگ و رشد چشمگیر در شاخص‌های توسعه یافتگی علم و دانش و فناوری بوده ایم، در واقع از یک کشور عقب‌مانده و محروم و وابسته کامل به غرب، حرکتی شتابان به سوی استقلال و خودکفایی علمی و حتی رسیدن به مرز‌های دانش و فراتر از آن شکل یافت. همه این رخداد‌ها برخواسته از سیاستگذاری‌های صحیح و عالمانه و نگاه ژرف اندیش مقام معظم رهبری است.

وی ابراز کرد: امروز دانشمندان جوان و انقلابی ایران زمین مرز‌های دانش را رد کرده و در پیشرفته‌ترین فناوری‌های ممکن در حوزه هوافضا و نظامی ورود موفق داشته اند.

رئیس دانشگاه آزاد دشتستان ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی دشتستان قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین مرکز آموزش عالی شهرستان و دومین واحد آموزشی پس از بوشهر نقش بی‌بدیل در توسعه علمی و فرهنگی این دیار داشته است. امروز دانش آموختگان این دانشگاه در صنایع و جامعه سرآمدند.

وی اضافه کرد: حرکت دانشگاه به عنوان عامل اصلی رشد علم و فناوری باید شتاب بیشتر بگیرد. امروز و درآینده نزدیک اگر دانشگاهی مبتنی بر مسائل صنعت و جامعه نباشد محکوم به خسران است. دانشگاهی که نگاهش به فروش نفت و منابع دولتی برای روی پا ماندم داشته باشد، هرگز رسالت خود را نمی‌تواند انجام دهد.

معصومی افزود: واحد دانشگاهی دشتستان در یک سال و نیم گذشته بر مبنای تراز مالی از واحد دانشگاهی زیانده ویژه به واحد دانشگاهی سودده تبدیل شده است؛ اما بدهی‌های گذشته، وضعیت اسناد املاک دانشگاه بار سنگین بر دوش دانشگاه است. ان شالله با برنامه تحولی ذیل سند تحول و تعالی دانشگاه شرایط به گونه‌ای شود که دانشگاه‌های ما تمرکز بر توسعه علم و فناوری داشته باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته