دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 آذر 1402 - 16:38

معرفی سبک زندگی شهدا الگوسازی برای جامعه است

معرفی سبک زندگی شهدا الگوسازی برای جامعه است
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زرقان گفت: معرفی شهید و شهادت حائز اهمیت بوده؛ زیرا معرفی سبک زندگی شهدا، یک الگوسازی برای جامعه است.
کد خبر : 886289

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، سراج‌الدین محبی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زرقان در مراسم بزرگداشت شهید گمنام که در این واحد دانشگاهی برگزار شد، اظهار کرد: شهدا با علم و تقوا مسیر تکامل خود را یافتند و با خدا معامله کردند تا بدین طریق به جایگاه واقعی انسان، یعنی مقام قرب نزد خدا نه در شعار؛ بلکه در عمل معنا بخشیدند. امروز وظیفه ما را سنگین و حساس‌تر کرده به یقین ادامه راه شهدا و گرامیداشت این مسیر الهی وظیفه‌ای بس خطیر و ارزشمند است. 

وی با اشاره به شأن و جایگاه شهدا به برخی ویژگی‌های آنها از جمله ایثار، فداکاری، ازخوگذشتگی، بی ادعایی و ساده زیستی اشاره کرد و افزود: روحیه و فرهنگ ایثار و شهادت میان همه اقشار جامعه ایران اسلامی از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون حفظ شده و از این پس نیز برای پاسداری از کیان این مرز و بوم تداوم خواهد داشت.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زرقان با بیان مطالبی درباره رابطه معنا دار بین سنگرعلم و دانش و سنگر شهادت، گفت: شهدا عمدتاً افرادی بودند مسلح به سلاح علم و دانش آمیخته با تقوا؛ زیرا علم، زیبایی عقل و اندیشه و تقوا زیبایی روح و احساس است. به یقین هر موقع این دو در یک ضمیر انسانی به بلوغ برسد در رفتار و حالات انسانی متبلور می‌شود و در چنین جایگاهی انتظاری جز شهادت وجود نخواهد داشت.

محبی با اشاره به فرمایش رهبری معظم انقلاب در راستای جهاد تبیین مطرح کرد: معرفی شهید و شهادت حائز اهمیت بوده؛ زیرا معرفی سبک زندگی شهدا، یک الگوسازی برای جامعه است. اهتمام نسبت به تبیین اهداف و آرمان‌های معمار کبیر انقلاب و شهدای گرانقدر ایران اسلامی که همانا امنیت و اقتدار امروز حاکم بر جامعه اسلامی بوده به واقع بخشی از جهاد تبیین است و ترویج و بازتولید فرهنگ ایثار و شهادت و پراکنده کردن عطر آن در جامعه تیری به قلب بدخواهان نظام خواهد بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته