دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 آذر 1402 - 09:57

استعفای مربی ارشد تیم ملی در پی استعفای درستکار؛ اسلامی تنها بازمانده از مسابقات جهانی بلگراد

استعفای مربی ارشد تیم ملی در پی استعفای درستکار؛ اسلامی تنها بازمانده از مسابقات جهانی بلگراد
اردوی تیم ملی کشتی آزاد درحالی از روز گذشته (۲۸ آذر) استارت خورد که احسان امینی هم در پی استعفای پژمان درستکار از عضویت در کادرفنی تیم ملی بزرگسالان استعفا کرد.
کد خبر : 885991

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، کادرفنی تیم ملی کشتی آزاد در آخرین مسابقه جهانی که با هدایت پژمان درستکار سپری شد را احسان امینی، اباذر اسلامی، فرید دژم خو، مصطفی آقاجانی، ایمان محمدیان تشکیل دادند. از این جمع احسان امینی اولین انتخاب سرمربی سابق برای کادرفنی‌اش بود که طی سه سال به عنوان مربی ارشد در کنار پژمان درستکار بود.

این مربی که توسط محسن کاوه برای اولین بار در فدراسیون علیرضا دبیر دعوت به همکاری با تیم ملی جوانان شده بود، بعد از آنکه سال ۲۰۲۱ به مسابقات جوانان جهان رفت، ازسوی پژمان درستکار که جای غلامرضا محمدی را در تیم ملی بزرگسالان گرفته بود، به عنوان مربی تیم ملی انتخاب شد و طی این سه سال در کادرفنی تیم ملی سه مسابقه جهانی اسلو ۲۰۲۱، بلگراد ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ را تجربه کرد.

او و اباذر اسلامی تنها مربیانی از کادرفنی پژمان درستکار بودند که توسط محسن کاوه سرمربی جدید هم دعوت به همکاری شدند، اما در شروع اردوی تیم ملی که از روز ۲۸ آذر بود، تنها اباذر اسلامی به اردو آمد و احسان امینی در تمرینات غیبت داشت.

او که نزدیک‌ترین عضو کادرفنی تیم ملی به پژمان درستکار بود به همین خاطر از حضور در کادرفنی تیم ملی استعفا کرد و علیرضا دبیر هم که قبلا بار‌ها گفته هر کسی استعفا بدهد، خواهد پذیرفت، بعد از پژمان درستکار با استعفای امینی هم موافقت کرد. به این ترتیب اباذر اسلامی تنها مربی تیم درستکار است که در جمع اردونشینان باقی مانده است.

بعد از انتخاب کاوه، به نظر می‌رسید اولین کار اضافه کردن یکی دو عنوان‌دار جهانی به مربیان تیم ملی باشد، چیزی که خیلی‌ها پیش از این بابت آن از کادرفنی پژمان درستکار ایراد می‌گرفتند که هیچ کدام از اعضای کادرفنی حتی یک مدال جهانی هم ندارند.

انتخاب اولیه هم صادق گودرزی و مهدی تقوی بودند که اولی ظاهرا با فدراسیون کشتی به توافق نرسید، اما دومی استارت کارش با تیم ملی را با مسابقات قهرمانی کشور زد و در اردوی اول نیز نامش به عنوان عضو کادرفنی اعلام شد.

احسان لشگری که در دوران کشتی‌گیری با تقوی و گودرزی رابطه و دوستی نزدیکی داشت هم بعد از تقوی به عضویت کادرفنی تیم ملی درآمد تا دو عنوان‌دار جهانی به کادرفنی محسن کاوه اضافه شوند؛ بنابراین قرار است استارت کار تیم ملی آزاد برای المپیک با سرمربیگری محسن کاوه و مربیگری احسان لشگری، مهدی تقوی، اباذر اسلامی، رضا افضلی و اکبر بهتری زده شود.

بازی‌های المپیک از ۱۵ مرداد سال آینده در پاریس برگزار می‌شود و تیم ملی کشتی آزاد فقط سه سهمیه در مسابقات جهانی بلگراد کسب کرده و این روز‌ها اردوی آماده‌سازی خود را برای تکمیل سهمیه‌ها و شرکت در مسابقات گزینشی آسیایی در کمپ تیم‌های ملی استارت زده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته