دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 آذر 1402 - 22:33

مقامات اطلاعاتی لهستان به اتهام جاسوسی برکنار شدند

مقامات اطلاعاتی لهستان به اتهام جاسوسی برکنار شدند
نخست‌وزیر جدید لهستان که دولت قبلی را به استفاده از نهادهای اطلاعاتی برای جاسوسی از اپوزیسیون متهم کرد حدود یک هفته پس از تغییر دولت در لهستان روسای سرویس‌های اطلاعاتی را برکنار کرد.
کد خبر : 885942

به گزارش گروه سیاست و جهان خبرگزاری علم و فناوری آنا، دولت جدید لهستان به رهبری دونالد تاسک، دولت قبلی را به استفاده از سازمان‌های اطلاعاتی برای جاسوسی از مخالفان سیاسی متهم می‌کند.

به همین دلیل حدود یک هفته پس از تغییر دولت در لهستان، دونالد تاسک، نخست‌وزیر جدید، کل رهبری سرویس‌های مخفی و اطلاعاتی این کشور را جایگزین کرد.

دونالد تاسک دراین‌باره گفت که پس از مشورت با کمیته مسئول و موضع‌گیری آندری دودا، رئیس‌جمهور لهستان وی تصمیم گرفت تا روسای آژانس مبارزه با فساد CBA، سرویس‌های اطلاعاتی داخلی و خارجی و دو سرویس شناسایی نظامی را برکنار کند.

بر اساس تغییرات انجام شده رئیس جدید آژانس مبارزه با فساد اداری آگنیسکا کویتکووسکا-گورداک خواهد بود و سرهنگ رافال سیریسکو، رهبری سرویس مخفی داخلی را بر عهده خواهد گرفت. احزاب در دولت فعلی لهستان حزب قانون و عدالت در دولت قبلی را به استفاده از سرویس‌های مخفی و اطلاعاتی برای جاسوسی از مخالفان سیاسی خود متهم می‌کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته