دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

دیدگاه کارشناس داوری درباره دیدار جنجالی استقلال خوزستان و پرسپولیس

دیدگاه کارشناس داوری درباره دیدار جنجالی استقلال خوزستان و پرسپولیس
کارشناس داوری دیدگاه خود را درباره قضاوت داور دیدار جنجالی استقلال خوزستان و پرسپولیس مطرح کرد.
کد خبر : 885909

نوذر رودنیل در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره قضاوت امیر عرب براقی در بازی تیم‌های استقلال خوزستان و پرسپولیس اظهار کرد: اولین اتفاق مهم بازی روی اعلام پنالتی برای پرسپولیس بود. تصویربرداری و نورپردازی خیلی ضعیف بود و کیفیت زمین چمن هم به شدت پایین، بنابراین مشخص نبود که اعلام پنالتی چگونه رخ داده، ولی چون داور به محل وقوع خطا نزدیک بود باید حق را به داور داد.

وی ادامه داد: گل دوم استقلال خوزستان سالم بود. قبل از موقعیت‌سازی خطایی رخ ندارد و همچنین هنگامی که بازیکن استقلال توپ را وارد دروازه کرد، بیرانوند به او نرسیده بود. در دقیقه ۶۶ خطای پنالتی از سوی بازیکنان استقلال خوزستان شکل نگرفت. دقیقه ۶۷ هم برخورد توپ به دست بازیکنان استقلال رخ داد، ولی چون صحنه آهسته آن پخش نشد، قابل تشخیص نیست که دست او در چه وضعیتی است و آیا در امتداد بدنش است یا خیر؛ بنابراین نمی‌توان نظر قطعی داد.

کارشناس داوری خاطرنشان کرد: گل دوم پرسپولیس کاملاً سالم بود و در موقعیت آفساید یا خطای دیگری به ثمر نرسید. ۶ دقیقه وقت اضافه برای نیمه دوم با توجه به توقف‌هایی که در طول نیمه به وجود آمد، بسیار کم بود. در کل از تماشاگران و اعضای نیمکت دو تیم باید خویشتن‌دار باشند. این همه اعتراض و جنجال و هیاهو باعث از بین رفتن آرامش مسابقه می‌شود و بازی را زیبا نمی‌کند. حتی اگر داور به اشتباه اعلام پنالتی کرده باشد، پس از بازی بررسی می‌شود و مطابق اشتباهش جریمه می‌شود.

رودنیل درباره اینکه بعد از اعلام پنالتی برای پرسپولیس، سرمربی تیم استقلال خوزستان، تیمش را از زمین بیرون کشید و به درخواست ناظر بازی، بازیکنان به زمین بازگشتند، عنوان کرد: قانون می‌گوید اگر تیمی در اعتراض به تصمیم داور از زمین خارج شود باید با نتیجه ۳ بر صفر بازنده شود. اگر بازیکنان با دستور سرمربی از زمین بیرون بیایند، داور اجازه دارد با کارت قرمز سرمربی را از زمین بیرون کند.  

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته