دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی:

مهاجرت نخبگان نتیجه تصمیم‌های غلط در دولت و مجلس است

مهاجرت نخبگان نتیجه تصمیم‌های غلط در دولت و مجلس است
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با گلایه از دولت برای عدم استخدام پرستاران دوران کرونا، گفت: مهاجرت نخبگان نتیجه تصمیم‌های غلط در دولت و مجلس است.
کد خبر : 885748

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، حسینعلی شهریاری در افتتاحیه یازدهمین کنگره یازدهمین کنگره تخصصی کنترل عفونت و استریلیزاسیون، مواد و تجهیزات پزشکی اظهار کرد: ما در مجلس شورای اسلامی شرمنده جامعه پزشکی هستیم چون تمام قول‌هایی که مسئولان دادند، به آن عمل نکردند.

وی افزود: هم در دولت قبلی و هم دولت فعلی قول داده شد که موضوع استخدام پرستارانی که در همه‌گیری کرونا در مراکز درمانی به‌کاررفته شدند، استخدام شوند اما این اتفاق نیفتاد.

شهریاری خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی بر اساس اصل 75 نمی‌تواند، قانونی تصویب کند که بار مالی برای دولت ایجاد می‌کند بنابراین باید دولت برای حل این موضوع پیش‌قدم شود.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: امروز با پدیده نگران‌کننده مهاجرت پزشکان و پرستاران مواجه هستیم و عمده این اتفاق به دلیل سوء مدیریت‌ها است.

وی بابیان اینکه مکاتبات متعددی با سران سه قوه انجام‌شده و عصر امروز نیز در مجلس میزبان معاون اول رئیس‌جمهور هستیم، افزود: مهاجرت نخبگان در سایر جوامع شغلی نیز در حال رخ دادن است که نتیجه تصمیمات غلط در مجلس و دولت است.

شهریاری ادامه داد: موضوع عفونت‌ها در مراکز درمانی یک دغدغه جدی است که دلیل آن را در مواد و تجهیزات پزشکی و همچنین خطای انسانی جستجو کرد.

وی خاطرنشان کرد: تعداد مرگ‌ومیر ناشی از بیماری‌های عفونی و به‌ویژه عفونت‌های نوظهور در دنیا بالا است و نیروی انسانی نقش مهمی در پیشگیری و کنترل عفونت‌ها دارند.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: در بیمارستان‌ها کمیته‌های کنترل عفونت فعال هستند و با نمونه‌گیری، انجام آزمایش و تصمیم‌گیری بر اساس گزارش‌ها، سعی در کنترل و کاهش عفونت‌ها دارند.

وی به اهمیت رضایت شغلی کادر درمان اشاره کرد و افزود: عدم رضایتمندی نیروی انسانی در مراکز بهداشتی و درمانی، هزینه فراوانی را بر نظام سلامت تحمیل می‌کند.

شهریاری در پایان اظهار کرد: امیدوارم با برگزاری رویدادهای علمی مانند یازدهمین کنگره تخصصی کنترل عفونت و استریلیزاسیون شاهد کاهش عوارض ناشی از عفونت‌ها در کشور باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته