دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 آذر 1402 - 11:07

سازمان ملل بار دیگر کرسی افغانستان را به طالبان واگذار نکرد

سازمان ملل بار دیگر کرسی افغانستان را به طالبان واگذار نکرد
کمیته صدور اعتبارنامه‌های سازملل متحد بار دیگر کرسی افغانستان در این سازمان را به طالبان واگذار نکرد.
کد خبر : 885745

به گزارش گروه سیاست و جهان خبرگزاری علم و فناوری آنا، مجمع عمومی سازمان ملل متحد روز دوشنبه، ۲۷ آذر، تصمیم‌گیری در مورد سرنوشت کرسی نماینده‌گی دائمی افغانستان در این سازمان را به تعویق انداخته است.

به گفته این سازمان، کمیته اعتبارنامه‌های سازمان ملل متحد دو نامه مختلف در مورد نماینده‌گی دائمی افغانستان، یکی در ماه آگست از آدرس نصیراحمد فائق، سرپرست نماینده‌گی دائمی افغانستان در این سازمان و دیگری در ماه سپتامبر از سوی وزارت خارجه طالبان دریافت کرده است.

در تصمیم‌گیری نهایی مجمع عمومی سازمان ملل متحد آمده است: «ریاست مجمع پیشنهاد کرده است که کمیته اعتبارنامه‌ها، ارزیابی خود را در مورد اعتبارنامه‌های میانمار و افغانستان برای آینده به تعویق بی‌اندازد.»

پس از به قدرت رسیدن دوباره طالبان، این سومین بار است که مجمع عمومی سازمان ملل متحد تصمیم‌گیری برای دادن کرسی نماینده‌گی دائمی افغانستان را به این گروه به تعویق می‌اندازد.

در این مدت، نصیراحمد فائق، نمایندگی دائمی افغانستان در سازمان ملل متحد، امور این نماینده‌گی را سرپرستی کرده و به نماینده‌گی از افغانستان در جلسات شرکت می‌کند.

به تعویق افتادن تصمیم در مورد نماینده‌گی دائمی افغانستان و میانمار در سازمان ملل متحد، به این مفهوم است که نماینده‌گان فعلی این کشورها می‌توانند در سمت‌شان ابقا شده و به کار ادامه دهند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته