دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 آذر 1402 - 08:37
رئیس دانشگاه آزاد مازندران عنوان کرد؛

جلوگیری از نفوذ اندیشه‌های سکولاریسم عامل مهم وحدت حوزه و دانشگاه

جلوگیری از نفوذ اندیشه‌های سکولاریسم عامل مهم وحدت حوزه و دانشگاه
سیدعبدالله میرغیاثی جلوگیری از نفوذ اندیشه‌های دنیاگرایانه یا سکولاریسم از یک سو و تحجر از درون را از عوامل وحدت حوزه و دانشگاه دانست.
کد خبر : 885662

به گزارش خبرنگار خبرگزاربی علم و فناوری آنا، سیدعبدالله میرغیاثی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران در همایش وحدت حوزه و دانشگاه که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بهشهر برگزار شد، با بیان نقش اساسی «وحدت کلمه» در پیروزی انقلاب اسلامی به قدمت و دیرینه اندیشه وحدت حوزه و دانشگاه در اندیشه امام خمینی(ره) اشاره کرد و تحقق و تداوم اندیشه وحدت را وابسته به رفع برخی تعارضات در این باب دانست.

وی، تعارض در برداشت تاریخی و سنتی با برداشت‌های جدید را یکی از موارد این تعارض دانست وتعارض در معرفت‌شناسی (Epistemology) را از مواردی دانست که باید تعارض رفع و به سمت تقارب حرکت کرد.

 جلوگیری از نفوذ اندیشه‌های سکولاریسم عامل مهم وحدت حوزه و دانشگاه

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران، جلوگیری از نفوذ اندیشه‌های دنیاگرایانه یا سکولاریسم از یک سو و تحجر از درون را از عامل وحدت حوزه و دانشگاه دانست.

میرغیاثی با بیان اینکه علم تجربی و علم دینی می‌تواند حجاب باشد به نقش کلیدی اخلاق در جذب جوانان و سند تحول دانشگاه آزاد اسلامی و استادمحور بودن این سند اشاره کرد و استاد متدینِ معتقدِ اهل اخلاق و دارای احاطه به علم مورد تدریس را محور این سند دانست.

وی با اشاره به اینکه شهیدانِ عالم از جمله شهید مطهری و شهید مفتح نقش اساسی در ایجاد نظام اسلامی داشتند، بقای نظام اسلامی را وابسته یه مجاهدت استادان و عالمان حوزه و دانشگاه دانست.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته