دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
کارشناس ارشد بازارهای مالی در گفت‌وگو با آنا:

حالا که تورم منفی شده، دولت به دنبال ایجاد رونق در تولید باشد

دولت یازدهم با کنترل تورم و کاهش محسوس آن، از این پس باید به دنبال ایجاد رونق در تولید باشد تا از دل آن بتواند به رشد اقتصادی مطلوب برسد.
کد خبر : 88565

شاهین شایان آرانی، کارشناس ارشد بازارهای مالی بین المللی، درگفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی آنا، با بیان این نکته گفت: برای تحقق رشد اقتصادی فضای جامعه باید برای این مهم پذیرا باشد، دولت یازدهم تا کنون در زمینه اقتصاد فعالیت های مناسبی را انجام داده است به طوری که این دولت توانست بحران اقتصادی، تلاطم بازار ارز و عدم انضباط مالی در اقتصاد را مهار کند. در واقع دولت با وجود تحریم ها توانست فراز و نشیب ها در خصوص نرخ دلار را ثابت نگه دارد و انضباط مالی دولت نیز ادامه دارد.


وی ادامه داد: این اقدامات التهاب فضای اقتصادی باقی مانده از دولت قبل را کاهش داده و اقتصاد در مسیر رشد قرار گرفته است.


وی با اشاره به تورم بالای کشور در سال های قبل گفت: تعداد کشورهای دنیا که تورمی بالای 10 درصد دارند، بسیار پایین است، در ایران نیز اراده دولت به کاهش نرخ تورم به زیر 10 درصد می باشد که برای این منظور باید سیاست های انقباضی را در دستور کار قرار دهد که خود می تواند رکود را ایجاد نماید. بنابراین باید منابع مالی را کنترل کرد که خود باعث ضرر به رشد اقتصادی خواهد شد.


شایان آرانی ادامه داد: دولت در نیمه دوم امسال و پس از کنترل تورم باید به سمت رونق فعالیت های اقتصادی و ایجاد رشد اقتصادی برود. فعالیت های اقتصادی باید به گونه‌ای فراهم شود تا جان تازه ای به اقتصاد برسد.


وی گفت: اگر این شرایط در اقتصاد ایجاد شود و اتفاق جدیدی پیش نیاید، شاهد رشد ملایم و پایدار در اقتصاد خواهیم بود که در اقتصاد مقاومتی درنظر گرفته شده است.


لازم به ذکر است نرخ تورم در اردیبهشت ماه امسال نسبت به ماه گذشته خود منفی بود که نشان از کاهش قیمت ها در این بازه زمانی دارد. در واقع دولت یازدهم در تحقق هدف کنترل تورم موفق شده و اکنون باید به فکر رفع آثار رکود از اقتصاد ایران باشد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته