دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 خرداد 1395 - 11:49

همکاری مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری و دانشگاه شهید بهشتی

مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری و دانشگاه شهید بهشتی برای اجرای برنامه‌های پژوهشی درباره مسائل راهبردی کشور با یکدیگر همکاری می‌کنند.
کد خبر : 88563

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، دانشگاه شهید بهشتی در راستای جهت دادن پژوهش‌های دانشگاهی به سمت مسائل راهبردی کشور، 9 برنامه پژوهشی طراحی کرده است تا شماری از مهم‌ترین پژوهش‌های دانشگاهی ذیل این برنامه‌ها اجرا شوند.


مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری نیز در راستای توسعه جهت‌گیری راهبردی در مطالعات دانشگاهی از برخی برنامه‌های پژوهشی این دانشگاه حمایت و با آنها همکاری می‌کند.


«حسام‌الدین آشنا» و «مهدی طهرانچی» در نشستی در مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری و در ادامه نشست‌های قبلی خود، شرایط، روش‌ها و کلیات همکاری مرکز و دانشگاه شهید بهشتی را در اجرای برنامه‌های پژوهشی مورد بررسی قرار دادند.


در این نشست مقرر شد همکاری طرفین ابتدا ذیل سه موضوع مطالعات حکمرانی، مطالعات منطقه‌ای و مطالعه بهبود اجتماعی آغاز شود و به تدریج گسترش یابد.


همچنین مقرر شد کمیته‌ای مرکب از نمایندگان مرکز بررسی‌های استراتژیک و دانشگاه شهید بهشتی، اجرایی شدن توافقات این جلسات را پیگیری کنند. اعتبار مالی این همکاری توسط مرکز بررسی‌های استراتژیک تأمین و پرداخت شده است.


مرکز بررسی‌های استراتژیک در سه سال گذشته راهبرد توسعه مطالعات سیاست‌گذاری عمومی را در رأس برنامه‌های خود قرار داده و از طریق هشت گروه مطالعات سیاست‌گذاری در پی توسعه مطالعات راهبردی سیاست‌گذاری و همچنین افزایش ارتباطات با مراکز پژوهشی، اندیشکده‌ها و دانشگاه‌ها است تا به این طریق توان نخبگی و کارشناسی کشور در راستای بهبود کیفیت سیاست‌گذاری در ایران قرار گیرد.


دانشگاه شهید بهشتی نیز 9 برنامه پژوهشی طراحی کرده است تا اثربخشی مطالعات دانشگاهی در نظام تصمیم‌گیری بیشتر شود.


انتهای پیام/

برچسب ها: دانشگاه بهشتی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته