افزایش هزینه انتقال کالا به اراضی اشغالی در پی حملات ارتش یمن
به گزارش گروه سیاست و جهان خبرگزاری علم و فناوری آنا، این روزنامه عبری نوشت، کشتیها دو هفته طول میکشد که از بندر دبی به بندر اشدود برسند، اما به دلیل تهدید یمنیها، شرکتهای بزرگ باربری اعلام کردند که ناچار هستند کشتیهایشان آفریقا را دور بزنند و این تغییر مسیر موجب طولانی شدن یک ماهه ورود کشتیها به اراضی اشغالی میشود.
روز یکشنبه، روزنامه گاردین انگلیس اعلام کرد که وزارت دفاع آمریکا «پنتاگون» از ایجاد یک نیروی نظامی دریایی ویژه به بهانه تأمین امنیت دریای سرخ خبر خواهد داد. در این راستا لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا امروز وارد اراضی اشغالی شد.
همچنین شرکت اداره کننده کشتی سوان آتلانتیک روز دوشنبه اعلام کرد که این کشتی در حال دور شدن از محل حمله در دریای سرخ است.
به گزارش خبرگزاری رویترز، مالک کشتی گفت که هیچ ارتباطی با اسرائیل ندارد، اما فهرست شرکت دریایی MarineTraffic این کشتی را متعلق به Zodiac Maritime که بخشی از گروه Zodiac گروه ایال عوفر میلیاردر اسرائیلی است، فهرست کرده است.
پیشتر رویترز به نقل از مقامات آمریکایی روز دوشنبه گزارش داد که کشتی سوان آتلانتیک هدف گلولههایی قرار گرفت که از مناطقی در یمن شلیکشده بود.
انتهای پیام/