دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

عرضه اینترنتی دارو با مسئولیت داروخانه‌ها انجام می‌شود

عرضه اینترنتی دارو با مسئولیت داروخانه‌ها انجام می‌شود
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از راه اندازی ۳۹ خدمت سلامت در پنجره هوشمند خبر داد و گفت: عرضه دارو خارج از سیستم داروخانه خطرناک است، اما داروخانه‌ها به تشخیص و مسئولیت خود می‌توانند، دارو را اینترنتی عرضه کند.
کد خبر : 885434

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، بهرام عین اللهی اظهار کرد: در حال تعامل با سازمان امور اداری و استخدامی برای ارائه خدمات بیشتر به مردم از طریق پنجره هوشمند خدمات هستیم و تاکنون ۳۹ خدمت در پنجره خدمات هوشمند قرار گرفته است.

وی ضمن اعلام مخالفت وزارت بهداشت با توزیع اینترنتی دارو و داروپیک، افزود: توزیع اینترنتی دارو خارج از مجرای داروخانه ها، کار بسیار خطرناکی است، اما با کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به توافق رسیده ایم که اگر داروخانه تشخیص داد، با مسئولیت خود دارو را اینترنتی عرضه کند.

وزیر بهداشت با اعلام این که در حال تدوین آیین نامه «دارو پیک» و «توزیع اینترنتی دارو» هستیم، خاطرنشان کرد: با توزیع دارو توسط دارو پیک موافق نیستیم، مگر این که پزشکان و مسئولان فنی داروخانه‌ها با مسئولیت خوداقدام به توزیع دارو با پیک کنند.

افزایش دو هزار تخت بیمارستانی به کلانشهر تهران در چهار ماه

عین اللهی گفت: در چهار ماه گذشته ۱۶ هزار تخت بیمارستانی جدید در کشور به بهره برداری رسیده و سهم کلانشهر تهران دو هزار تخت بیمارستانی از این تعداد است.

وی با بیان اینکه کمربند سفید بیمارستانی در شهر‌های اقماری تهران همچون شهریار، فردیس، ورامین، پاکدشت، اسلامشهر و ملارد ایجاد شده و در حال توسعه است، افزود: با راه اندازی صندوق حمایت از بیماران خاص، خدمات بیماران نشان دار تحت پوشش سازمان بیمه سلامت، برخط ارائه می‌شود.

وزیر بهداشت در مورد فروش شیرخشک با قیمت بالاتر از نرخ مصوب، گفت: خوشبختانه وضعیت موجودی شیرخشک در کشور بسیار بهبود یافته و در حال حاضر شیرخشک با قیمت مصوب قبلی و با ارائه کد ملی و ثبت UID در سامانه تی تک، عرضه می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته