دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 آذر 1402 - 11:57
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در گفت‌و‌گو با آنا مطرح کرد؛

تدوین سند هوش مصنوعی با کمک استادان دانشگاه آزاد اسلامی

تدوین سند هوش مصنوعی با کمک استادان دانشگاه آزاد اسلامی
حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه عنوان کرد: کاملاً آمادگی داریم برای تدوین این سند از نخبگان و استادان دانشگاه آزاد اسلامی کنار استادان دانشگاه‌های دولتی بهره‌مند شویم.
کد خبر : 885093

حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در حاشیه نشست تخصصی «نقش و جایگاه دانشگاه و حوزه در حکمرانی دینی» در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا گریزی به سند هوش مصنوعی زد و گفت: رئیس جمهور و مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی موجب شد این سند به شورای عالی انقلاب فرهنگی واگذار شود، چراکه موضوعات هوش مصنوعی بحث‌های سندی، راهبردی و راهبری، نظارت و ارزیابی و عرصه‌های مختلف فناورانه دارد که نیاز به تدبیر حکمرانی داشت، بنابراین جلسات متعددی در ماه‌های اخیر در شورای عالی انقلاب فرهنگی در این خصوص برگزار شد.

وی در ادامه به ظرفیت بسیار بالایی که وزارت علوم و دانشگاه آزاد اسلامی دارند اشاره کرد و ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه هوش مصنوعی تحقیقات و پژوهش‌های بسیار خوبی انجام داده است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه بیان کرد: همانطور که مطلع هستم در واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی کار‌های بسیار خوبی در حوزه کوانتوم آغاز شده که از ظرفیت این دانشگاه در این حوزه نیز بهره‌مند خواهیم شد.

خسروپناه در بخش پایانی گفت‌وگو با خبرنگار آنا گفت: در استان خوزستان و واحد دزفول ظرفیت بالایی در حوزه هوش مصنوعی وجود دارد که کاملاً آمادگی داریم برای تدوین این سند از نخبگان و استادان دانشگاه آزاد اسلامی کنار استادان دانشگاه‌های دولتی بهره‌مند شویم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته